ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار علمای اهل سنت با هاشمی

برخوردهای سلیقه ای

سیاست نظام نیست! 
 
 
 
 

مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و جمعی از بزرگان اهل سنّت سراسر کشور روز گذشته با هاشمی دیدار کردند. این دیدار در شرایطی انجام شد که خطر تقابل شیعه و سنی در ایران رو به گسترش است و حتی نهادهای امنیتی مدعی اند شبکه هائی را که از طریق اینترنت و ماهواره به این خطر دامن می زنند شناسائی و دستگیر کرده اند. سه روز پیش نیز علی یونسی دستیار ویژه روحانی در امور اقلیت های قومی و مذهبی اشاره کرد که سنی ستیزان در سالهای گذشته در دولت رسوخ کرده بودند.

در دیدار روز گذشته هاشمی گفت:

خواسته‌های شما منافاتی با اصول تشیّع، مسلمانی و ملی ندارد. بعضی‌ها بر آتش اختلافات می‌دمند. دامن زدن به اختلافات مذهبی و فرقه‌ای در جهان اسلام، جهالت سیاسی است.

مشکل اساسی جهان اسلام افراطی‌گری‌های مذهبی است که فکر می‌کنند با کارهای افراطی خود دارند به اسلام خدمت می‌کنند. یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان و 60 کشور اسلامی در جهان وجود دارد. مطمئن باشید سیاست نظام دفاع از پیروان همه مذاهب و ادیان است و برخوردهای سلیقه‌ای را نگاه‌های شخصی و حتی گاهی کینه توزانه و برخاسته از نیت تحریک قومیت‌ها و دامن زدن به اختلافات بدانید.

در آغاز این دیدار آقای مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان ـ آقای شیخ محمد علی امینی، امام جمعه اهل سنت قشم ـ آقای دکتر ناصر کاشانی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی ـ دکتر جلیل رحیمی، استاد دانشگاه از خراسان ـ مهندس یوسف بسنجیده، نماینده ادوار مجلس ترکمن صحرا ـ مهندس عبدالقادر پربار، فعال سیاسی از سیستان و بلوچستان ـ مهندس سید معرف همدی، نماینده ادوار مجلس از کردستان و مهندس سعید رضا زهی، فعال سیاسی از سیستان و بلوچستان دیدگاه‌های خویش را در باره وحدت شیعه و سنی مطرح کردند و بر ضرورت توجه به شایسته سالاری‌ها در مسؤولیت‌ها تاکید کردند.

 

پیک نت 15 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: