ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  پیشنهاد هاشمی برای جلوگیری از اقدامات فردی
برای حوادث منطقه
اتاق فکر تشکیل بدهیم
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رویدادهای جاری در منطقه (انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری در افغانستان، تصرفات داعش در عراق و سوریه و جنایات اسرائیل در غزه و همچنین نقش مثبتی که دولت مصر بار دیگر سعی می کند در منطقه داشته باشد و همچنین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه) پیشنهاد کرد

جهت استفاده بهینه از امکانات و ایجاد انسجام و همفکری‌های بیشتر جهت مقابله با توطئه‌های پیچیده منطقه و جهان اسلام، تشکیل یک اتاق فکر بسیار جدی و ضروری است.

ایران مقتدرانه موقعیت ممتاز خود را در منطقه حفظ می‌کند و می‌تواند برای منطقه کارگشا باشد، البته حفظ و تداوم این اقتدار نیاز جدی به تدبیر، منطق و استدلال دارد که افراد صاحب‌نظر و شخصیت‌های کارشناس و مجرب در یک اتاق فکر بتوانند مسائل را ریشه‌ای، بررسی و راه‌کارهای عملی ارائه کنند.

هاشمی فکر تشکیل اتاق فکر در جمهوری اسلامی را به منطقه تعمیم داده و اضافه کرد:

باید همه کارشناسان و متخصصان تعاملات بین‌المللی منطقه، در یک اتاق فکر برای برون رفت جهان اسلام از شرایط نسبتاً بد کنونی با هم تشریک مساعی کرده راه حل عملی و اجرایی ارائه کند. باید به هر طریق ممکن، مانع بروز تشدید اقدامات تروریستی مخرب شد که نتیجه‌ای جز کشتار مردم بی‌گناه و افزایش حجم کینه و خون‌ریزی در میان مسلمانان می‌شود.

باید تلاش کرد از سرایت بیشتر اقدامات داعش به سایر کشورها جلوگیری شود.

امیدوارم با محوریت رهبری که فردی آشنا با مسائل و فعل و انفعالات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند، جمهوری اسلامی ایران پیشقدم حل مسائل منطقه‌ای شود.

در همین جلسه سرلشگر دریائی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی از آخرین شرایط غزه و اقدامات داعش در عراق و سوریه ارائه داد.

 

پیک نت 19 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: