ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  پیام خاتمی بمناسبت سالگرد انقلاب مشروطیت
هنگامه حساسی است
به وظیفه خود عمل کنیم
 
 
 
 

مجمع نمایندگان ادوار مجلس بمناسبت یکصد و هشتمین سالگرد انقلاب مشروطیت همایشی برپا کرد. در این همایش پیام محمد خاتمی قرائت شد. خاتمی در پیام خود نوشت:

عمده ترین نیاز زمانه انقلاب مشروطیت لزوم گذر از استبداد سیاه و اسقرار حاکمیت و حکومتی برآمده از اراده مردم و مسئول در برابر آنان بود. ویرانی دستاوردهای انقلاب مشروطیت محصول سه عنصر درگیری بدفرجام خواص، غفلت مردم و دخالت بیگانه بود. با کمال تاسف دیری نپایید که بر ویرانه های حاصل از درگیری بد فرجام خواص و غفلت مردم و دخالت بیگانه، نظام خودکامه ای مستقر شد که هم به ساحت دین مردم تعرض پر خسارت داشت و هم دنیای مردمی که می رفتند تا در فضای آزادی مطلوب، جهان بهتری را بسازند آلوده تر ساخت.

ویران ساختن دستاوردهای مشروطه، مردم را از طی طریق به سوی جامعه آزاد، آباد و پویا؛ و البته با معنویت بازنداشت. شور و شعوری که مشروطیت را سبب شد، اما از میان نرفت و ملت ایران مسیر پر سنگلاخ را با پای همتی ستودنی پیمود و از دیکتاتوری سرکوب گر مردم و سرنگون کننده حکومت ملی، به جمهوری اسلامی عزیز رسید.

اندیشمندان، عالمان و مصلحان و همه کسانی که به اسلام، انقلاب، ایران و سرنوشت زنان و مردان این مرز و بوم می اندیشند؛ در این هنگامه حساس وظیفه ای سنگین دارند که امیدوارم در انجام آن موفق باشند.

16 مرداد 1393 

پیک نت 19 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: