ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  اختلاف 35 ساله
خامنه ای و میرحسین موسوی
 
 
 
 

تازه‌ترین شماره نشریه «رمز عبور» که متمایل به بیت رهبری است، یکی از سخنرانی های علی خامنه ای را در آخرین سال ریاست جمهوری اش منتشر کرده است. آنچه خامنه ای در این سخنرانی گفته، ریشه آن اختلاف نظراتی است که در انتخابات 88 به کودتای انتخاباتی علیه میرحسین موسوی انجامید. ریشه فتنه اینجاست و نه آنچه خامنه ای مدعی شد و چاپلوسان قدرت که دور او جمع شده اند، اعم از نظامی و غیر نظامی- تکرار می کنند.

فرمانده کل سپاه حتی اگر ساده لوح هم باشد، در آن سخنرانی که فیلم آن منتشر شد و مربوط به روزهای پس از سرکوب خونین مردم معترض به کودتای 88 است، عین حقیقت را گفت. اشاره او به همین ریشه اختلاف عمیق خامنه ای با موسوی بر سر اداره کشور بود که از ابتدای ریاست جمهوری خامنه ای و نخست وزیر موسوی آغاز شد. علی خامنه ای در آن سخنرانی که روز دهم مرداد سال ۱۳۶۷ در جمع فرماندهان لشکر ۲۷ «محمد رسول‌الله» در اهواز ایراد کرد گفت:

«جنگ مسئولیتش با من نیست، حالا هم نبوده، دیروز هم نبوده. عرض کنم که از سال ۶۲ به این طرف، بنده هیچ گونه مسئولیتی در جنگ ندارم. از آنجا که مسئولیت دولت بر عهده من نبوده و نخست وزیر {میرحسین موسوی} مسئول دولت است٬ بنابراین مسئولیت جنگ و اقدامات دولت را برعهده نمی‌گیرم. به خاطر مسائل قانونی حتی توان تغییر یک وزیر «ضعیف» و «ناقص» را هم ندارم. اگر نخست‌ وزیر صد سال هم- به فرض محال-، یک نفری را پیشنهاد نکند که عوض کنیم، بنده قادر به کار نیستم. من مجبورم این وزیری را که دارم می‌بینم جلوی چشم خودم که نمی‌تواند کار کند و دارد اشتباه می‌کند و دارد غلط عمل می‌کند،  تحملش بکنم، قبولش کنم. خب بنده چه کار می‌توانم بکنم؟ وقتی که امکان قانونی من ندارم، فشار قانونی نمی‌توانم روی مقامی بیاورم، بنده مسئولیت آن مقام را به عهده نمی‌گیرم. آن وزیری که من تعیین‌اش نکردم، با حکمیت آمده، حرف من را گوش نمی‌کند. بنده میرحسین موسوی را قبول ندارم و با دستور امام ایشان را بعنوان نخست وزیر پذیرفتم.

 

پیک نت 20 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: