ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  مصاحبه با صادق زیباکلام
وحشت فراکسیون مصباح یزدی
از ادامه افشاگری وزیر علوم
 
 
 
 

صادق زیبا کلام در باره فشار فراکسیون مصباح یزدی در مجلس برای استیضاح وزیر علوم دولت روحانی با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرد و گفت:

 

با کمال تاسف باید گفت که جای وزیر علوم باید با نمایندگان استیضاح کننده عوض شود. ظرف مدت سال 88 تا 92 هر آنچه بی‌قانونی و تخلف تصور می‌شد در وزارت علوم دولت دهم رخ داد و آنچه باعث حیرت می‌شود این است که در این میان نمایندگان مجلس حتی یک کلام هم اعتراض نکردند؛ گویی که تخلفات دولت احمدی نژاد در کشور دیگری رخ داده است.

متاسفانه در این دوران به توصیه برخی از نهادهای غیر علمی عده‌ای وارد دانشگاه‌ها شدند و در مقابل عده‌ای دیگر به بهانه فعالیت‌های سیاسی خود در انتخابات 88 از تحصیل محروم شدند و حتی اساتیدی که در نامه‌ای اعتراض خود را به سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد اعلام کردند نیز یا ممنوع التدریس و یا به اجبار بازنشسته شدند.

وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد ریشه استقلال دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور را خشکاند، در این میان شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز چشم خود را به روی همه این اقدامات بست و ندید که آنها چه روزی به حال دانشجو و دانشگاه آوردند. اما امروز که فرجی‌دانا در مقابل بی‌قانونی‌ها ایستاده است و می‌خواهد ظلم‌های وارد شده به دانشجویان و دانشگاهیان را جبران کند، برخی الدوام دولت را تحت فشار گذاشتند و عنوان می‌کنند که وزیر علوم با فتنه‌گران همراهی می‌کند.

من معتقدم وزیر علوم باید روزی که برای استیضاح به مجلس می‌رود سر خود را به نشانه افتخار بالا بگیرد، به جای استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا باید مجلس نهم را مورد سوال قرار دهد که چرا طی 4 سال گذشته جفاهای مربوط به دانشگاه را دیدند و سکوت کردند.

به نظر من به جز 60 یا 70 نماینده تندرو و منتسب به جبهه پایداری و جریان احمدی‌نژاد کسی به فرجی‌دانا رای منفی نخواهد داد، حتی اگر این پیش‌بینی من هم غلط از آب درآید و مجلس به وزیر علوم فعلی رای اعتماد مجدد ندهد، فرجی‌دانا باید با همان سربلندی از مجلس خارج شود و یقین بدانید که در این میان افتخار از آن دولت روحانی و وزیر علوم او خواهد بود چرا که کارهای غیرقانونی وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد را برملا کرده است.

جای تعجب است که آیا نمایندگان مجلس تاکنون بحث ستاره‌دار شدن دانشجویان حوزه انتخابیه‌شان به گوششان نخورده است؛ به نظر من عملکرد فرجی‌دانا افتخار آمیز ترین بخش کارنامه دولت روحانی بوده است.

این نمایندگان به ویژه نمایندگان منتسب به جریان پایداری نگران هستند. چراکه ممکن است بررسی‌هایی که در وزارت‌خانه علوم انجام می‌شود، نشان دهد که برخی از نمایندگان نیز در امور غیرقانونی دولت قبل شریک جرم بوده اند.

به عنوان یک استاد دانشگاه سوال من از نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر علوم این است که در کدام اصل قانون اساسی آمده است که تنها دانشجویانی که مخالف دولت نیستند حق تحصیل دارند. آنها باید با صراحت بیان کنند که کدام اصل قانون اساسی این مطلب را تصویب کرده است که تدریس و تحصیل در دانشگاه به شرط موافقت با سیاست‌های یک دولت است.

 

پیک نت 20 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: