ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

بخش کامل تر سخنان سال 67 خامنه ای

آقای خامنه ای چرا قدرت

و اختیار حکومتی میخواست؟ 
 
 
 
 

روز گذشته، خبرگزاری ایسنا متن کامل تری از سخنان علی خامنه ای در اواخر دوران ریاست جمهوری اش، در جمع فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله، در اهواز را منتشر کرد. البته آنچه منتشر شده در چند فراز نقطه چین جای جملات را گرفته و این یعنی منتشر نشدن تمام متن.

این سخنان ابتدا در نشریه "رمز عبور" که ظاهرا نزدیک به بیت رهبری است منتشر شده و سپس در سایت ها و خبرگزاری های دیگر بازانتشار یافته است. بخش اصلی آن نیز در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد.

سخنان خامنه ای که محور اصلی آن اختلاف با میرحسین موسوی و ناله و فغان از نداشتن اختیارات برای دخالت در کار دولت است، با هر انگیزه ای منتشر شده باشد، یک نکته قطعی است و آن این که جدال میان دو خط فکری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی مذهبی از ابتدای جمهوری اسلامی وجود داشته و بعدها شاخه هائی که در حاکمیت سبز شد، هر یک به نوعی وابسته به این دو شاخه اصلی بوده اند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جامعه روحانیت مبارز، مجمع روحانیون مبارز، جبهه مشارکت، حزب موتلفه اسلامی، بنیاد رسالت، دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجوئی، جبهه پایداری، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، حزب اعتماد ملی، حزب کارگزاران سازندگی و دهها شاخه کوچک و بزرگ دیگر.

تقابل این دو خط، که در زمان رهبری آیت الله خمینی همیشه به سود طیف چپ تمام می شد، پس از به رهبری رسیدن علی خامنه ای برعکس شد. علی خامنه ای در همین سخنان از جمع سه نفره حکمیت صحبت می کند که یازده مورد به نفع موسوی و علیه نظر خامنه ای رای داده است. بعدها از جمع این حکمیت احمد خمینی قتل زنجیره ای شد، آیت الله موسوی اردبیلی به انزوای قم روانه شد و هاشمی رفسنجانی زیر شدید ترین فشارها مقاومت کرده و تاکنون باقی مانده است. کودتای 88 از دل این اختلاف نظر بیرون آمد و در حقیقت آن فتنه ای که موجب کودتا و حصر موسوی و کروبی شد، همین اختلاف نظر بود و نه به خیابان آمدن مردم معترض به کودتا!

به این دلیل است که سخنان علی خامنه ای را باید با دقت خواند و به ریشه های کودتای 88 و زندان خانگی موسوی پی برد. بخش مشروح تر سخنان خامنه ای را در همین شماره پیک نت، به نقل از خبرگزاری ایسنا می خوانید. (آن وزیری که خامنه ای در سخنان خود به او بعنوان وزیر صنایع سنگین اشاره می کند، مهندس بهزاد نبوی است که خامنه ای سرانجام موفق شد او را برای 5 سال در زندان اوین نگهدارد!)

 

پیک نت 21 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: