ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی در همایش روسای نمایندگی های ج. اسلامی

مخالفان مذاکرات اتمی

بروند از ترس، به خود بلرزند! 
 
 
 
 

در همایش سالانه روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، که روز گذشته در تهران برگزار شد، روحانی در دفاع از سیاست خارجی دولت خود و مذاکرات اتمی صریح ترین سخنرانی خود را کرد و گفت:

این دولت اهل شعار نیست، بلکه اهل عمل است. مبنای سیاست‌ خارجی این دولت در مذاکرات هسته‌ای و در تعامل با جهان خواست ملت است. ‌آنچه را مردم از ما خواسته‌اند یا می‌خواهند با کمال شهامت و بدون دغدغه دنبال خواهیم کرد و خط قرمز ما چیزی جز منافع ملی ما نیست. نباید دیپلمات‌های ما در دنیا غافل شوند. آنها در دنیا باید قبل از حادثه آن را پیش‌بینی و به مرکز منتقل کنند.

فردی به من می‌گفت در مذاکرات به گونه‌ای عمل کنید که بتوانید سر آنها کلاه بگذارید. من گفتم این تفکر تمام شده است. برخی حرف‌های قشنگی می‌زنند ولی این حرف‌ها برای یک قرن پیش است. آنها عقب هستند.

عده‌ای در داخل تعامل‌هراسی می‌کنند و می‌گویند چرا به یک خارجی نزدیک شدید؟ می‌گویند خارجی‌ها الکتریسته خطرناکی دارند، به آنها نزدیک نشوید! یک آقایی می‌گوید هر موقع با خارجی‌ها مذاکره کردیم دچار شکست شدیم. این همه امام و رهبری فریاد زدند خودباوری و اعتماد به نفس؛ این است اعتماد به نفس افرادی که تعامل‌هراسی می‌کنند!

ما در منطق کم نمی‌آوریم؛ ما دیپلمات‌های مجربی داریم. امروز در رأس وزارت امور خارجه افرادی هستند که جزو برترین دیپلمات‌های جهانی هستند و نه فقط منطقه. از بس بعضی‌ها هراسان زندگی می‌کنند و چون خودشان اعتماد به نفس ندارد، دیگران را هم این چنین می‌بینند. یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند. هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید.

تردیدی نداریم که تحریم‌ها به شرایط گذشته بازنخواهد گشت و با صراحت اعلام می‌کنیم که ما با تحریم‌ها مقابله کرده و خواهیم کرد. ما ضمن مقابله با تحریم‌ها برنامه اقتصادی خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که از مشکلات عبور کنیم. در این‌ جا لازم می‌دانم از طرف ملت از وزیر امور خارجه که شخصی متخصص، مدبر و هوشیار است و همچنین تیم مذاکره کننده تشکر کنم و این تیم بداند که حداقل 90 درصد مردم همواره پشتیبان آنها بوده و دعای خیر رهبری بدرقه آنها بوده و خواهد بود.

 

پیک نت 21 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: