ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  هاشمی به دیدار سفرا رفت!
امام با رهبری خود
ما را از بلای افراطیون نجات داد
 
 
 
 

هاشمي رفسنجاني، به جای نشستن در مجمع مصلحت و رفتن سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر به دیدن وی، او به دیدار سفر در همایشی که برای آنها وزارت خارجه ترتیب داده بود شرکت کرد. او که با استقبال محمد جواد ظریف در محوطه بیرونی محل «همایش روبرو شده بود در این همایش طی سخنانی گفت:

علی‌رغم برخی دشواری‌ها روزهای روشنی پیش روی ملت ایران است که امیدواریم به افق 20 ساله در سند چشم‌انداز برسیم.

هنر دیپلماسی این است که مثل سال‌های پس از جنگ برای حقوق مردم بایستیم تا حق مردم ایران مورد تأیید قرار گرفته و ثبت گردد. حمایت‌های رهبری و ملت از مسؤولین سیاست خارجی بهترین سرمایه برای مذاکره‌ کنندگان اتمی است. در شرایط فعلی، جهان اسلام گرفتار مثلث شوم استکبار، استبداد و افراطی‌گری شده است. این مثلث می‌خواهد امنیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ملت‌های منطقه را به خطر بیاندازد.

استکبار و استبداد مثل دو لبه قیچی منافع ملت‌ها را به یغما می‌بردند و هنوز هم برای چپاول آنها برنامه دارند. افراط‌ گرایان عاملان بی‌مزد و مواجب استکبار و استبداد اند. با آموزش، اطلاعات و روابط و با استفاده از رسانه‌های مجازی و حمایت استکبار برنامه‌های خود را در کشورهای اسلامی افزایش داده‌اند.

مردم وقتی از استبداد به تنگ می‌آیند، مثل ملت‌های چند کشور عربی قیام می‌کنند، اما به دلیل فقدان رهبریت آگاه چنین خطری محتمل است که از چاله استبداد بیرون آمده و گرفتار چاه افراطی‌گری شوند.

درایران چون مسؤولان اولیه انقلاب شناخت کافی از افراطیون داشتند، توانستند آنها را به مردم معرفی کنند و با رهبری مدبرانه امام خیلی زود از بلای افراطی‌گری‌ها عبور کردیم.

انتخابات 24 خرداد سال 92 نشانه‌ای از پیروزی خواست مردم بود و باید مسیر رشد آگاهی مردم با جدیت دنبال شود و شرایط اعتلای همه جانبه اجتماعی فراهم گردد.

دولت یازدهم برخاسته از خواست فرهیختگان و نخبگان و قاطبه‌ مردم است و امیدوارم بر مشکلات فائق آید و شرایط و محیط اخلاقی هر چه بهتری در کشور فراهم شود. »

در آغاز این دیدار دکتر محمد جواد ظریف ، وزیر امورخارجه ، ضمن خوشامدگوئی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابراز خرسندی سفرای جمهوری اسلامی از حضور ايشان در اين همايش ، گزارشی از گردهمائی سالانه ی نمایندگی های جمهوری اسلامی در ایران ارائه کرد.

 

پیک نت 25 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: