ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  یادداشت جهانگیری و استیضاح وزیر علوم
درد بی درمان مخالفان
با استیضاح هم درمان نمی شود
 
 
 
 

اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی که می گوید از آگاه ترین همکاران روحانی از جزئیات فساد و اختلاس و نتایج فاجعه بار 8 سال دولت احمدی نژاد است، روز گذشته در پاسخ به مخالفان دولت در مجلس که از بعد از انتخابات تاکنون انواع جنجال ها، سنگ اندازی ها و توطئه ها را علیه دولت در مجلس سازمان داده اند و اکنون نوبت به جنجال استیضاح وزیر علوم رسیده نوشت:

به داشتن وزیری مثل دکتر فرجی دانا در حوزه دانشگاهی افتخار می‌کنم. در آخرین جلسه هیات دولت، موضوع این استیضاح مطرح شد و رئیس جمهوری و اعضای دولت قاطعانه از برنامه‌ها و عملکرد و شخصیت دکتر فرجی دانا دفاع کردند.

واقع مساله هم همین است، در همه جای دنیا معمولا وزیر علوم را از میان دانشمندان انتخاب می‌کنند و جامعه علمی هم او را از خود می‌داند و برجسته بودن چهره آکادمیک در این وزارتخانه نسبت به هر معیار دیگری ارجح است. من هم وقتی به گذشته بر می گردم می‌بینم آقای دکتر فرجی واقعا همینگونه است. در تدین و سابقه انقلابی او در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس واقعا تردیدی نیست، اما علاوه بر آنها یک دانشمند به تمام معنا و یک استاد و محقق ممتاز در کشور است که در هرجا هم مطرح بوده انصافا سیاسی کار نکرده است و حالا می‌بینیم سرنوشت عجیبی دارد.

در مجلس ششم برای وزارت علوم مطرح شد امابه او رای اعتماد ندادند و حالا در مجلس کنونی هم که گرایش اکثریتش با مجلس ششم متفاوت است باز جمعی او را استیضاح می کنند. فکر می کنم که کافی نیست که خود آدم سیاسی عمل نکند، بلکه مخالفان هم باید سیاسی کار نکنند.

دوستان قدیم و همکلاسی هایش در دبیرستان و دانشگاه که حالا خودشان از مسئولان نظامند، از تدین و تشرع و انقلابی بودن او حرف می زنند، چهره های برجسته علمی کشور هم که از وضع برجسته علمی او در داخل و خارج سخن می گویند. مدیران عالی کشور و همکارانش هم بر نجابت و قانونمداری و پاکدستی اش تاکید می کنند، واقعا چرا از کنار این خصوصیات به سادگی می گذرند؟

ایشان در این مدت عملا به دانشگاه ها، امید و نشاط تازه ای داده است. در یکسال گذشته، دانشگاه آرام ترین دوران خودش را پشت سر گذاشته و نظم و انضباط علمی به دانشگاه بازگشته است. اگر به دانشگاه فراتر از فضای سیاسی امروز نگاه کنیم باید قدردان او باشیم که با این همه مشکلی که در سال های اخیر به وجود آمده مدبرانه رو به رو شد.

عقلانیت و تدبیر و نجابت و اخلاق و داشتن فهم علمی و رویکرد قانونی در همه جا لازم است، اما در دانشگاه لازم تر. من که هر وقت متانت و صبر و سلوک دکتر فرجی دانا را می بینم به داشتن وزیری مثل او در این حوزه افتخار می کنم. دکتر فرجی دانا واقعا هم شان وزیر علوم در نظام جمهوری اسلامی است که تاکنون توانسته برنامه های دولت را با موفقیت در این حوزه پیش ببرد و قطعا رئیس جمهور و دولت هم در حمایت از او مصمم‌اند.

 

پیک نت 25 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: