ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  حاشیه ای بر دسته گل هر روزه خبرگزاری های داخلی
سرقت 90 میلیون تومانی
از خانه یک آیت الله درتهران
 
 
 
 

سارق یا سارقان وارد خانه آیت‌اللهی بنام طاهری شیرازی، که امام جمعه مسجد حجه بن الحسن بوده شده و به گفته پسرش؛ دست و پای او را با عمامه اش به صندلی بسته و بیش از ۷۰ میلیون تومان پولی را که درخانه داشته به سرقت برده اند.

گویا این پولها مربوط به حوزه علمیه و صندوق قرض‌الحسنه ای بوده که وی اداره می کرده است.

و باز، پسرش مدعی شده که سرقت ساعت ۲ بعد از ظهر چهارشنبه صورت گرفته و سارقان ۳ نفر بوده و مسلح هم بوده اند. خانه آیت الله در خیابان دولت تهران بوده و باز به گفته پسرش، سارقان آیت الله را کتک هم زده اند و مقداری هم خانه را جستجو کرده و بهم ریخته اند.

و باز هم به گفته پسرش: اوایل ماه رمضان نیز، سارقان از غیبت پدرم که درمسجد بود استفاده کرده و از بالکن وارد همین خانه شده و 20 میلیون تومان سرقت کرده اند. یعنی تا اینجا 90 میلیون تومان پول نقد.

پسر آیت‌الله به خبرگزاری مهر گفته است: پدرم بیش از ۹۰ سال سن دارد و پس از جراحی چشم به خانه باز گشته بود. در فاصله‌ای که راننده او خانه را برای مدت کوتاهی ترک کرده بود، ۳ نفر مسلح وارد خانه شده و پس از ضرب و شتم پدرم او را  باعمامه به صندلی بستند و پولهای گاو صندوق را بردند.

 

1- تا اینجای ماجرا شک نداریم که بیشتر خوانندگان این خبر دلشان خنک می شود که بالاخره خانه یک آیت الله را هم دزد زد و باز شک نداریم که بلافاصله نیز از خودشان می پرسند چرا این همه پول را در خانه نگهداشته و در بانک نگذاشته؟

2- پسر آیت الله که این همه اطلاعات در باره تعداد سارقان، زمان ورود به خانه، نحوه ورود به خانه و... دارد، چطور نمی داند آنها چه کسانی بودند و چرا با آنها درگیر نشده؟

3- و باز شک نداریم که بیشتر خوانندگان این خبر اولین کسی را که گریبانش را باتهام این دو سرقت می گیرند خود آقازاده آیت الله است.

4- آیت الله 90 ساله که چشمش هم نمی دیده، قطعا حساب و کتاب این 90 میلیون تومان را هم خودش در دست نداشته و لابد آقا زاده رتق و فتق امور می کرده است. بنابراین کلید و رمز گاو صندوق هم باید در اختیار او بوده باشد!

5- این خبر را ما (پیک نت) مانند بسیاری از اخباری که خبرگزاری های داخلی  از روی بولتن های روابط عمومی ادارات و وزارتخانه ها عینا منتشر می کنند باز تنظیم کردیم، زیرا پراز جملات تکراری، جملات غلط و خارج از اصول و تکنیک خبری نوشته و مخابره شده بود. دردی که تمام خبرگزاری ها و سایت های خبری داخل کشور گرفتار آن هستند و این نیست مگر نداشتن علم روزنامه نگاری. و باز، مانند همیشه، همان خبر مغشوش اولیه را دهها سایت و خبرگزاری داخلی از روی هم کپی کرده و منتشر کرده اند و حتی یکی از آنها به خود زحمت نداده که بپرسد و بنویسد اسم کوچک این آیت الله چیست؟ و یا عکس او را در کنار خبرش منتشر کند. بنابراین، ما عکس چندین آیت الله طاهری شیرازی (جدا از آیت الله طاهری خرم آبادی و آیت الله طاهری اصفهان) روی گوگل پیدا کردیم که برخی دار دنیا را وداع گفته اند و برخی هنوز نه، تا سرانجام توانستیم از روی سایت مسجد حجه ابن الحسن ابتدا بفهمیم اسم این آیت الله سید نورالدین است و ادامه جستجو نیز توانستیم عکس این نگهدارنده 90 میلیون تومان پول نقد در خانه را پیدا کرده و منتشر کنیم.

6- ضمنا، سئوال هائی که بعنوان حاشیه خبر طرح کرده ایم، همگی از پیک نت است و ربطی به خبرگزاری مهر و ایسنا و ایلنا و سایت های فرارو و افکار نیوز و و دهها نیوز و فرانیوز دیگر که این خبر را از روی دست هم کپی کرده و منتشر کرده اند ندارد.

 

پیک نت 25 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: