ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  از یک نامه دریافتی
نگرانی مردم از آینده
روز به روز بیشتر می شود
 
 
 
 

دوستان پیک نتی. من در این روزها؛ با خواندن اخبار با چند پرسش روبرو هستم که شاید برای خیلی های دیگر هم مطرح باشد و به همین دلیل برای شما می نویسم:
سپاه پاسداران از ابتدای نا آرامیهای سوریه در آنجا حضور داشت و لذا آشنایی کامل با عملکرد شورشیان که از دل آنها داعش بیرون جهید دارد. از بعد از انتخاب مجدد بشار اسد سوریه تقریبا روی آرامش گرفت و داعش از آنجا بیرون به سوی عراق حرکت کرد و به تسخیر عراق آغاز نمود.
نقشه قلمرو جدید داعش که از شرق تا مرز چین و از غرب حوزه بالکان و حتی اطریش را هم در بر میگیرد نمیتواند تهدیدی جدی برای آغاز جنگ جهانی سوم باشد؟
آیا حصول توافق اتمی با غرب در آخرین دور مذاکرات، بمعنی بازگشت محدود آرامش و شروع رونق اقتصادی است یا اینکه داعش و جنگ احتمالی با آنها جایگزین تحریم ها و در نتیجه باقیماندن شرایط فعلی و چه بسا بدتر برای کشور خواهد بود؟ آیا ایران روی آرامش را خواهد دید؟
آیا نارضائی شدید مردم از جمهوری اسلامی آنقدر عمیق هست که مردم سقوط حکومت بدست داعش را هم بپذیرند و عاملی شود برای نظاره کردن سقوط جمهوری اسلامی حتی بدست داعش؟
استعدادی که از منظر تجزیه کشور در بین قومیت های ایران وجود دارد، میتواند برای داعش عاملی باشد برای جذب گروه کثیری از هموطنان جهت ترغیب آنها به براندازی .
در نقشه صادره کردستان علیرغم استقلال در قلمرو خلافت اسلامی قراردارد و این میتواند به این معنا باشد که داعش از استقلال قومیت ها و مرز ایشان حمایت میکند، مشروط بر اینکه در بیعت با خلیفه جدید اسلام باشند!
آیا سکوت علمای سنی در برابر جنایت های گروه داعش و عدم اعلام برائت ایشان از این گروه میتواند عامل برشوراندن کشورهای عرب غالبا سنی علیه ایران باشد؟
 

پیک نت 15 تیر

 
 

اشتراک گذاری: