ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگوی کوتاه خبرنگار اومانیته با سخنگوی حماس
اسرائیل از 6 ماه پیش
نقشه حمله به غزه را داشت!

 
 
 
 

روز گذشته، پس از چند ساعت وقفه در بمباران نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و قبول آتش بس پیشنهادی مصر، بار دیگر و به بهانه پرتاب شدن راکت از غزه به طرف اسرائیل این بمباران ها از سر گرفته شد. اسرائیل مدعی شد که حماس آتش بس را نقض کرده و راکت پرانی را ادامه داده است.

فرستاده ویژه روزنامه اومانیته در غزه موفق شد با فوزی برهوم سخنگوی حماس ملاقات وگفتگو کند. فوزی برهوم در گفتگوئی کوتاه گفت:

دولت اسرائیل برای حملات نظامی به غزه از شش ماه پیش نقشه کشیده و برنامه ریزی کرده بود. بنابراین ماجرای مفقود شدن سه نوجوان اسرائیل و پیدا شدن اجساد آنها یک بهانه بود. حتی تا پیش از حملات اخیر نیز اسرائیل به سمت غزه موشک شلیک می کرد که شمار این موشک ها به 1500 موشک می رسد. بدنبال این موشک پرانی ها حملات هوائی و زمینی و دریائی اخیر آغاز شد. این واقعیت است که ما هم راکت به طرف اسرائیل پرتاب می کنیم اما این واکنشی است برای ناچار ساختن اسرائیل به توقف حملات. ما می خواهیم در صلح زندگی کنیم اما اسرائیل طالب صلح نیست و هدفی را که در حملات اخیر دنبال می کند علاوه بر کشتار و بی خانمان ساختن مردم جلوگیری از وحدت فلسطینی هاست. آنها با دولت وحدتی که در فلسطین تشکیل شده مخالف اند. آنها ما را پراکنده و در حال رقابت و نزاع با هم می خواهند.

ما اعتقاد داریم محمود عباس میانجی میان حماس و اسرائیل نیست، بلکه او سخنگوی همه فلسطینی ها باید باشد.

 

پیک نت 25 تیر

 
 

اشتراک گذاری: