ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گزاری نیویورک تایمز از فرمول توافق نهائی اتمی با ایران
فرمولی که جان کری
با خود به امریکا برده!

 
 
 
 

با رسیدن وزیر خارجه امریکا به واشنگتن برای مشورت با رئیس جمهور امریکا بر سر فرمول های سند نهائی توافق اتمی با ایران، نیویورک تایمز در تفسیر آخرین نتایج مذاکرات وین نوشت:

«وزیر خارجه ایران در گفتگوهای محرمانه خود، پیشنهادی را ارائه داده كه هم مقامات واشنگتن را كه بدنبال محدود كردن تولید اورانیوم در ایران اند راضی می کند و هم رهبر ایران را که بر بی مصرف نماندن آنچه تولید شده و به تأخیر طولانی مدت نیفتادن تولید در آینده تاکید دارد.

نیویورک تایمز در همین مقاله تفسیری ادامه میدهد:

ایران گام های بلند اتمی خود را به مدت كوتاهی، که شاید سه تا هفت سال باشد، کوتاه و حتی متوقف می كند و پس از پایان مدت توافق شده، آزادی تولید میزان سوختی كه می خواهد را با در نظر گرفتن معاهده "ان. پی. تی" بدست می آورد. فرمولی که وزیر خارجه در مذاکره با وزیر خارجه امریکا ارائه داد، برگرفته شده از آن سخن رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با سران نظام است که طی آن گفت: « ایران هیچ یك از زیرساخت ها را تخریب نمی كند، اما حداقل برای پنج سال نیازی به گسترش تجهیزات تولید سوخت هسته ای ندارد.» این سخن رهبر جمهوری اسلامی برای آقای ظریف فضا و آزادی عمل بیشتری را فراهم ساخت تا فرمول بالا را در اختیار وزیر خارجه امریکا قرار دهد. در ادامه این فرمول، ایران سوخت اتمی تولید شده خود را بصورت اكسید حفظ می کند و تضمین می دهد كه تجهیزات لازم برای برگرداندن آن به فرم گاز را تولید نكند.

 http://www.nytimes.com/2014/07/15/world/middleeast/iran-outlines-nuclear-deal-accepts-limit.html?_r=0

 

پیک نت 26 تیر

 
 

اشتراک گذاری: