ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

یک هواپیمای نظامی

هواپیمای مالزی را زده! 
 
 
 
 

سقوط یک هواپیمای مسافربری بوئینگ کشور مالزی در خاک اوکرائین و کشته شدن کلیه 298 سرنشینان آن، در دو روز گذشته در راس اخبار خبرگزاری های مهم جهان و بویژه رسانه های تصویری غرب بوده است و رسانه های تصویری و صوتی فارسی زبان خارج از کشور نیز همان خبرها را بی وقفه تکرار کرده و می کنند. انگشت اتهام این خبرگزاری ها، همان جهتی را نشان میدهد که کاخ سفید و رئیس دولت فاشیست اوکرائین نشان میدهد: استقلال طلبان شرق اوکرائین! که البته بصورت منظم آنها را شورشیان مورد حمایت روسیه معرفی می کنند. این درحالی است که هنوز بازرسان سازمان ملل که به منطقه اعزام شده اند نظر رسمی خود را اعلام نکرده اند.

هواپیمای مسافربری که در ارتفاع 10 هزار متری زمین به مقصد استرالیا پرواز می کرده و شبکه های خبری پشت سر هم و بصورت مکرر تکرار می کنند که بر اثر شلیک موشک زمین به هوا توسط باصطلاح شورشیان شرق اوکرائین که تا سه روز پیش همین رسانه ها می گفتند ارتش اوکرائین کار آنها را تمام کرده و یا بزودی تمام می کند سقوط کرده است. هیچکدام این رسانه ها مهلت نمی دهند تا مردم از خود سئوال کنند: عده ای جدائی طلب که با سلاح های دستی و سبک در حال جنگ خانه به خانه با ارتش اوکرائین هستند چگونه موشکی را دراختیار داشته اند که 10 هزار متر می تواند به طرف آسمان طی مسیر کند؟ چنین موشکی نیازمند پایگاهی نیست که از آن بتوان موشک را شلیک کرد؟ این پایگاه کجاست؟

خبرگزاری «ریا نووستی» کوتاه و مختصر، از قول یک مقام نظامی روسیه اعلام کرد: "هواپیمای در حال پرواز در ارتفاع بیش از ۱۰ کیلومتر را تنها با سیستم «اس -۳۰۰» و یا «بوک» می توان زد که این دو سیستم را فعلا فقط روسیه و امریکا دراختیار دارند. شبه نظامیان و مردم شرق اوکرائین چنین سلاحی ندارند و نمی توانند داشته باشند."

حالا کمی به عقب بازگردیم. به اولین لحظات سقوط هواپیما. رئیس جمهور اوکرائین، درحالیکه هنوز از هواپیما دود بلند می شد اما به زمین نخورده بود، شتابزده اعلام کرد «هواپیماهای نظامی ما در آسمان نبودند!» یعنی اعتراف به این که هواپیمای مسافربری مالزی، در آسمان و با شلیک موشک از سوی یک هواپیمای نظامی سقوط کرده است و تمام داستان هائی که درباره شلیک موشک از زمین خبرگزاری ها پخش می کنند ساختگی است.

این اظهار نظر رئیس جمهور اوکرائین بلافاصله و بعنوان اولین اظهار نظر رسمی در اخبار ساعت 6 و نیم شبکه بین المللی بی. بی. سی پخش شد و یکبار دیگر نیز در ساعت 9 و نیم تکرار شد، اما از آن پس این دو خبر بایگانی شدند و خبر شلیک موشک از زمین و آن هم از سوی استقلال طلبان شرق اوکرائین در بوق ها دمیده شد. ما عکس خبری که بی بی سی در اولین خبرهای مربوط به سقوط هواپیما منتشر کرد را بعنوان یک سند منتشر می کنیم.

 

پیک نت 29 تیر

 
 

اشتراک گذاری: