ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  انتشار تفسیری از فیدل کاسترو
سقوط هواپیما و حمله به غزه
دو حادثه ای که باهم در ارتباط اند
ترجمه مهرداد نیاکان
 
 
 
 

پایگاه خبری escambray که اخبار کوبا را به زبان انگلیسی منتشر می کند، تازه ترین مقاله فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا را همراه با یکی از آخرین عکس های او منتشر کرد. کاسترو در این مقاله درباره سقوط هواپیمای مالزی نوشته است:

 

قبل از همه چیز ا سقوط هواپیمای مالزیایی در خاک اوکرائین ابراز انزجار می کنم. و همزمان با این ابراز انزجار همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می کنم. سرنگون کردن هواپیمای مالزیایی یک اقدام تحریک آمیز بود و اخباری که در این رابطه از جانب دولت جنگ طلب "پروشنکو" در اوکرائین هدایت می شود، جهتدار و بی پایه است.

دولت کوبا در زمان حادثه انفجار در پایگاه اتمی چرنوبیل کمک های پزشکی فراوانی را در اختیار مردم اوکرائین قرار داد و به کودکان آسیب دیده اوکرائینی که از اشعه رادیو اکتیو صدمه دیده بودند یاری رساند. کوبا نمی تواند در این زمان دشوار، نسبت به آینده مردم اوکرائین بی تفاوت باشد .

سرنگونی هواپیمای مالزیایی، درست همزمان بود با عملیات پیشروی زمینی اسرائیل در خاک غزه و حمایت پرزیدنت کاخ سفید که از این عملیات نظامی اسرائیل حمایت کرد.

من زنان و مردان اسرائیلی را خطاب قرار میدهم و می گویم به تحریکات دولت این کشور برای بسیج مردم علیه فلسطینی ها توجه نکنید. آنها مردمانی هستند که تنها صلح و آرامش و سرزمینی که امنیت داشته باشد می خواهند و طبیعی است که با تمام وجود برای رسیدن به این اهداف تلاش کنند، همانگونه که مردم استالینگراد در زمان محاصره این شهر توسط ارتش هیتلری مقاومت کردند و در ویرانه هائی که برایشان باقی مانده بود در برابر دشمن مهاجم مقاومت کردند.

پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: