ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه علی مطهری

فساد سیاسی و اقتصادی

پشت لولوی "فتنه" شکل گرفت! 
 
 
 
 

بخش هائی از مصاحبه علی مطهری نماینده تهران در مجلس، در گفت و گویی با ویژه "نامه" روزنامه فرهیختگان :

 

در دوره آقای احمدی‌نژاد به دلیل جسارت خود او و حمایت هایی که از او می‌شد، به ویژه پس از حوادث سال ۸۸ که لولویی به نام فتنه‌گران درست کردند و نظارت مجلس بر دولت را به بهانه زنده شدن فتنه‌گران سرکوب می‌کردند، مجلس به هیچ وجه در رأس امور نبود و فقط یک دکور و نمایشی از دموکراسی بود.

رفتاری که در دولت‌های نهم و دهم تا به امروز با برخی شخصیت‌های قدیمی و از ارکان انقلاب اسلامی انجام شده بسیار زشت و فرصت‌طلبانه بوده و در واقع همان آفتی است که شهید مطهری به «رخنه فرصت‌ طلبان» تعبیر می‌کند که افرادی از راه می‌رسند و خود را انقلابیون اصیل معرفی می‌کنند و شعارهایی تندتر از شعارهای اصلی سر می‌دهند و انقلابیون اولیه را به حاشیه می‌رانند، ‌همان بلایی که به سر انقلاب مشروطه آمد و عین‌الدوله‌ها میدان‌دار شدند و سردار ملی‌ها و سالار ملی‌ها در گوشه عزلت از دنیا رفتند.

 

- در سالهای اخیر شاهد برهم زدن سخنرانی بزرگان نظام بوده‌ایم.

 

مطهری: باید افرادی که این اقدامات را می کنند بدون تبعیض رفتار شود ولی چون معمولا این افراد و گروه‌ها وابسته به یکی از نهادهای انقلاب (سپاه) هستند در حاشیه امن قرار دارند و این یعنی انحراف. خاطره‌ای نقل می‌کنم. چند روز از پیروزی انقلاب گذشته بود که به شهید مطهری اطلاع دادند که دو نفر «کمیته‌ای» وارد منزلی شده و جرمی مرتکب شده‌اند. ایشان به آقای مهدوی کنی که فرمانده کمیته‌ها بودند زنگ زدند و گفتند که این دو نفر را بگیرید و محاکمه کنید و به نام «کمیته‌ای» مجازات کنید نه این که به خاطر حفظ نظام کمیته‌ای بودن آنها را کتمان کنید یا بگویید «کمیته‌ای نما». امروز هم باید همین طور رفتار کنیم و اگر از ابتدا این طور رفتار کرده بودیم بسیاری از مفاسد اقتصادی و سیاسی به وجود نمی‌آمد.

 

پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: