ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

حکومت چریکی سنی ها

در بخشی از خاک عراق! 
 
 
 
 

در یک یورش سریع و غافلگیر کننده، افراد مسلحه حزب "داعش" که از شاخه های القاعده است، شهر "موصل" عراق که دومین شهر بزرگ این کشور است را تصرف کرده و اعلام حکومت کردند. شمار افراد مسلحی که توانستند شهر را تصرف کرده و ارتش عراق را فراری بدهند تاکنون 5 هزار چریک مسلح اعلام شده است. آنها پس از فرار واحدهای ارتش عراق از شهر، توانستند قرارگاه ها، پادگان ها و انبارهای اسلحه ارتش عراق در موصل را تصاحب کرده و بر ادوات نظامی خود بیافزایند. موصل مرکز استان بزرگ "نینوا" در عراق است و بیش از 2 میلیون جمعیت دارد. حزب "داعش" پیش از تصرف موصل، بخش های دیگر استان نینوا را فتح کرده بود.

اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق روز گذشته رسما سقوط موصل بدست "داعش" را تائید کرد و افزود که علاوه بر واحدهای ارتش عراق، مسئولان ومقامات دولتی شهر نیز گریخته اند.

تاکتیک نظامی داعش برای تصرف "موصل" بسیار شبیه تاکتیک نظامی "طالبان" هنگام اشغال کابل و اعلام حکومت در افغانستان گزارش شده است.

بلافاصله پس از سقوط شهر بدست "داعش" کلیه زندانیان آزاد شدند. ده‌ها تانک و خودرو زرهی و چندین فروند هلی‌کوپترنظامی متعلق به ارتش عراق، پس از فرار نظامیان از موصل بدست "داعش" افتاده است و فرودگاه بین المللی این شهر نیز اکنون در اشغال نفرات مسلح "داعش" است.

نخست وزیر عراق "نورمالکی" موقعیت در عراق را خطرناک توصیف کرد. توقف تبلیغ تشییع اولین اقدام "داعش" پس از تصرف موصل بوده است. رود دجله از میان موصل رد می شود. ارتش چریکی داعش بلافاصله در شرق و غرب موصل مستقر شد. به این ترتیب، عراق عملا به سه منطقه تقسیم شد. کردستان، منطقه مرکزی با دولت شیعه و حکومت سنی "داعش" در نینوا با مرکزیت موصل و این آغاز حوادث مهم در آینده نزدیک در منطقه است.

 

پیک نت 21 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: