ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نصب دیش های با باد رفته

کاسبی دهها میلیارد تومانی

روی بام خانه های تهران 
 
 
 
 

اگر در جریان توفان اخیر تهران، تنها ۱۰ درصد از دیش‌های ماهواره آسیب دیده و نیاز به نصب مجدد یا تنظیم جهت داشته باشند، گردش مالی آن برای نصابان 10 میلیارد تومان است.

سایت تابناک با این مقدمه نوشت:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش گفت که 71 درصد ساکنان تهران از ماهواره استفاده می کنند. حتی اگر به همین آمار هم استناد کنیم نزدیک به سه میلیون خانواده مشتری ماهواره اند و دیش روی بام خانه شان دارند. یعنی به شمار خانواده ها دیش روی پشت بام‌هاست.همین است که در روزهای پس از توفان اخیر تهران، برای تعمیر و دوباره نصب کردن دیش ها باید از نصابان وقت قبلی گرفته می شد و دو برابر قیمت هم پول نصب دوباره داده میشد.

در این روزها نصب دوباره دیش و متعلقات آن و تنظیم جهت ماهواره حداقل ۵۰ هزار تومان هزینه دارد و برای دیش‌های دیجیتال تا ۵۰۰ هزار تومان. این کسب و کار روی پشت بام‌ها چنان رونق دارد و مشتری دارد که توقف آن ناممکن است.

آسمان تهران دو هفته پیش برای چند دقیقه چون شب تاریک شد و طوفانی بی سابقه با سرعت ۱۲۰ کیلومتر شهر را درنوردید که علاوه بر کشته و مجروح شدن عده ای، خساراتی نظیر شکستن برخی درخت‌ها و سقوط دیش های ماهواره را به همراه آورد و یا تنظیم جهت دیش ها را بهم زد.

 

پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: