ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

کویت مرزهای خود با عراق را بست

واحدهای مسلح داعش

در 64 کیلومتری بغداد 
 
 
 
 

خبرگزاری های جهانی گزارش کرده اند، ارتش عراق با افراد مسلح داعش وارد جنگ شده است تا بلکه از تسلط "داعش" بر شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی واقع در شمال شرقی بغداد جلوگیری کند. جنگ در 30 کیلومتری بعقوبه (65 کیلومتری شمال شرق بغداد) جریان دارد.

سخنگوی وزارت کشور عراق از طرح امنیتی تازه ای برای حفاظت از بغداد در مقابل حملات داعش خبر داد. این در حالی است که داعش در توئیتر اعلام کرد در مسیر فتح بعقوبه، توانسته است السعدیه و جلولاء را تصرف کند.

تلویزیون الجزیره، از صبح جمعه (دیروز) از عملیات نظامی داعش در عراق، بعنوان انقلاب در عراق و فتوحات انقلابیون داعش نام می برد. در پارلمان عراق با صراحت گفته شده که ترکیه و عربستان سعودی پشت "داعش" قرار دارند.

همین تلویزیون اعلام کرد، کویت مرزهای خود با عراق را بست و اجازه هیچ آمد و شدی را به افراد نمی‌دهد. بحرین نیز از اتباع خود خواست تا با سرعت عراق را ترک کنند.

همین تدارکات مرزی و فراخوان اتباع نیز نشان میدهد که حوادث بزرگتر در عراق هنوز در راه است.

تلویزیون المیادین ضمن اعلام شمار کشته شدگان داعش در عملیات نظامی برای فتح "بعقوبه" و تاکید بر کشته شدن صدها تن از مردم، گفت که افراد مسلح داعش مسجد "سعد بن معاذ" از قبور مذهبی اهل تشییع را در شمال المقدادیه‌ منفجر کردند.

المیادین ضمن اعلام هزاران زخمی در جنگ های چند روز اخیر عراق، شمار آواردگان این جنگ را نیم میلیون تخمین زد.

 

پیک نت 24 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: