ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

چرا در سالن اجتماعات وزارت کشور؟

مراسم 22 خرداد نمیشد

در "شیرودی" برگزار شود! 
 
 
 
 

مراسم سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، روز 22 خرداد در تهران با احتیاط و تدابیر فراوان و با حضور حسن روحانی برگزار شد. قرار بود مراسم سالگرد در ورزشگاه شیرودی (امجدیه سابق) برگزار شود. یعنی همان ورزشگاهی که در جریان کودتای انتخاباتی سال 88 سپاه آن را تبدیل به پایگاه سرکوب مردم کرد و برای حضور در مرکز شهر، خودروهای نظامی، واحدهای سرکوب و چماق داران موتور سوار را در آن مستقر کرد تا سریعا به خیابان ها اعزام کند.

برگزاری مراسم سالگرد انتخابات 92 در این ورزشگاه لغو شد که دلیل آن از روز روشن تر است: وحشت از جمع شدن چند ده هزار تن در این ورزشگاه و سپس فریادهائی که در سالن سرپوشیده اجتماعات وزارت کشور سر داده شد: یا حسین، میرحسین.

در مراسم سالن اجتماعات وزارت کشور، روحانی در پاسخ به شعارهائی که علیه ادامه حصر موسوی و کروبی و برای آزادی زندانیان سیاسی سر داده شد، با خواندن یک آیه از قرآن پاسخ داد. معنای آن آیه این بود که با تدبیر این گره باز می شود. و سپس تاکید کرد که "من بر سر عهده خود با مردم ایستاده ام". روحانی اما در بخش دیگری از سخنرانی خود به آیه قرآن متوسل نشد و با صراحت به آنها که این روزها بر سر مسائل فرهنگی جنجال راه انداخته اند و خطبه نماز جمعه می خوانند و در مجلس بالای منبر می روند گفت: چه آنها خوششان بیاید و چه بدشان بیاید، سیاست فرهنگی دولت ادامه خواهد یافت. مخالفان هنوز در عصر حجر بسر می برند!

اما این مراسم سخنران دیگری هم داشت. مهتاب کرامتی از نقش آفرینان سینما که گفته هایش عمومی تر از سخنان تنها سینماگران بود. او گفت:

امروز، همه ما با هم، یک سال به نقطه‌ای جلوتر از جایی که در آن بودیم، رسیده‌ایم...

امروز، همه ما با هم، به قامت نهالی که یک سال پیش کاشتیم، نگاه می‌کنیم...

امروز، همه ما با هم، نه شکست دشمن را، که پیروزی خود را، جشن می‌گیریم.

امروز روز نگاه ما به شما...روز نگاه شما به ما ...و روز نگاه همه ما به 360 روز گذشته است...

اکنون در پایان 360 روزی که شما پرچم امید و تدبیر و اعتدال را به اهتزاز درآوردید ... و در پایان 360 شبی که همه ملت، با امید به تحقق آرزوهایش، سر بر بالین گذاشت تا صبح صادق طلوع کند، قرار داریم... و قدر می‌دانیم فاصله‌ای را که با قبل از این 360 روز پیدا کرده‌ایم...

جناب روحانی، امروز هیچ خانه‌ای در ایران‌زمین، از سخن شما خالی نیست...پیر و جوان، فرهیخته و عوام، توانمند و ناتوان، دوست و دشمن، گوش به گفته‌های شما دارند و چشم به آنچه که می‌کنید...تا از هر خرداد تا خرداد بعد، نیازی از نیازهایشان زدوده و امیدی بر امیدهایشان افزوده شود...

شما امید کاشته‌اید تا رضایت درو کنید... و ما نیک می‌دانیم که کارتان سخت است...و البته، مهم و مقدس.

خدا یارتان و معرفت و صبوری ملت همراهتان باشد.»

 

پیک نت 24 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: