ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به رابطه "داعش" با دولت ترکیه

دوران یکپارچکی عراق تمام شده!

بهزاد دولت آبادی - استانبول

 
 
 
 
 

درباره ارتباط دولت ترکیه با گروه "داعش" حدس و گمان هائی زده می شود، بیش از حدس و گمان، نشانه هائی در این زمینه وجود دارد که بد نیست آن را مرور کنیم:

در ماه مارس 2014 تروریست های داعش ( دولت اسلامی عراق و شام ) در یک اقدام نمایشی مقبره سلیمان شاه را محاصره کردند و با انتشار یک ویدیو از طریق یوتیوب خواهان خروج قوای نظامی ترکیه از این مقبره شدند. دولت ترکیه بلافاصله نیروهای نظامی به همراه تانک و ماشین های زرهی به این مقبره ارسال کرد و نکته مهم این که تمامی این قوا از کنار پرچم داعش عبور کردند.

بنا به گفته افراد منسوب به گروه داعش، اغلب این افراد از طریق و با کمک اداره اطلاعات و امنیت ترکیه وارد سوریه و عراق شده اند  تروریست های وابسته به "جبهه النصره" می گویند که افراد داعش ایده تجدید شریعت عثمانی را دارند.

 

"داعش را بهتر بشناسیم" وب سایتی است به آدرس  www.furkanhaber.com

این وب سایت خبری در مقاله ای به قلم فردی بنام "مصطفی ساکا " می نویسد:

"وقتش رسیده که بی پرده سخن بگوئیم. دولت ترکیه نمی تواند بی تفاوت و نظاره گر باقی بماند. ترکیه یک وظیفه تاریخی دارد. واقعه اشغال کنسولگری ترکیه در موصل باید واکنش ترکیه را به همراه داشته باشد. اردوغان با چهار انگشتش سلام "رابعه" می دهد و از طرفی رئیس جمهور عبدالله گل پیام تبریک به ال سیسی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر می فرستد. کجاست ارتش ترکیه؟ موصل و کرکوک سنی و کرد هستند. شیعه دیگر چه صیغه ای است؟ موصل و کرکوک خاک دولت عثمانی است و سندش در دست پادشاه بزرگوارمان عبد الحمید. (بنا به منابع عثمانی عبد الحمید سی و چهارمین پادشاه وصد و سیزدهمین خلیفه بود) موصل و کرکوک بخشی از خاک آناتولی و عثمانی است. داعش دارای آنچنان نیرویی نیست که بتواند متصرفاتش را حفظ کند. آذربایجان و سوریه و بالکان و بخشی از ایران جزو خاک خلافت عثمانی است. حمله داعش بهترین فرصت است که حساب مرز و خاکمان را با ایران وارد میز مذاکره کنیم. ولی شرط اول اینست که دولت کبیره ترکیه مشکل اسلام- کرد را حل کند. الحاق موصل و کرکوک و بخش کرد و سنی نشین باید وظیفه مان باشد. در این صورت داعش سگ کی باشد؟ "

(در حین نوشتن این گزارش از طرفی بازی برزیل- کرواسی را تماشا می کنم. بازی ها از طرف کانال دولتی پخش می شود. مفسر فوتبال چند لحظه ای تبلیغ سریالی را کرد که قرار است در آینده نشان داده شود تحت نام "احیای عثمانی"!)

و اما کمی هم از هم ریشگی و روابط دولت اردوغان با داعش بنویسم.

در 22 ماه آوریل 2013 دو راهب سوریانی و ارتدکس به نام یوحنا ابراهیم و پاولوس یازیجی در حلب به دست فردی دستگیر و سپس سرشان بریده شد. در این رابطه فردی به اسم "ماغومد عبدالرحیم اف " (وابسته به داعش- القاعده ) در ترکیه دستگیر و پرونده اش به دادسرای بخش باکیرکوی در استانبول داده شد. این فرد در بازجویی هایش اعتراف کرد که "ما در حین فعالیت نظامی در سوریه مدام از طرف سازمان امنیت ترکیه مورد پشتیبانی بودیم و تسلیحاتمان نیز از طرف ترکیه به ما ارسال می شد."

سال گذشته در شهر آدانا یک تریلی به دستور دادستان و رئیس امنیت آدانا توقیف شد. این تریلی حاوی مقادیر زیادی تسلیحات بود که مقصدش سوریه بود. اردوغان هم دادستان و هم مدیر اداره انتظامی شهر آدانا را از سمتشان برکنار و به شهرهای دیگر ترکیه تبعید کرد!

سه فرد به نام های عبدالقادر شن ابراهیم شن و طارق هاشمی در محله "لاله لی" استانبول تحت حمایت سازمان امنیت ترکیه بودند و در عین حال رابطین اصلی ترکیه با داعش!

یک روز قبل از اشغال موصل توسط قوای داعش یک بنیاد تحقیقاتی به اصطلاح تینک - تنک  به نام "انستیتوی مطالعات جنگ" در یک گزارش 11 صفحه ای اماکن محتملی که توسط داعش متصرف خواهد شد را با دقت خاص ترسیم کرد. این موسسه توسط تولید کننده موشک تام هاوک و اف-16 به اسم جسیکا لوییس هدایت و رهبری می شود. نقشه های این مرکز فکری آنچنان دقیق است که گویی داعش دقیقا در راستای این نقشه و طرح حرکت می کند.

یادآوری کنم که بخشی از افراد منسوب به کنسولگری ترکیه در موصول از گارد ویژه بودند. ولی هیچ مقاومتی در مقابل افراد داعش به عمل نیاوردند. در جریان اشغال و گروگان گیری کارکنان سرکنسولگری ترکیه یک مورد بسیار مهم دیگری نیز قابل توجه است. فتح الله گولن که نزدیک به یک سال است مورد غضب اردوغان قرار گرفته صاحب موسسات آموزشی و مدارس در شهر موصل است. دو روز قبل از هجوم داعش وی دستور تخلیه تمامی این مراکز آموزشی اش را داده بود!

بیست و یکم خرداد، یعنی روز اشغال سرکنسولگری اردوغان در کاخ ریاست جمهوری تشکیل جلسه داد. حاکان فیدان و چندین فرمانده ارتش و معاون وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند. کماکان هیچ خبری از این نشست گزارش نشد. وزیر امور خارجه ترکیه در نیو یورک بود و سفرش را لغو کرده و در راه بازگشت به ترکیه بود. داود اوغلو ( وزیر امور خارجه ترکیه ) قبل از بازگشت به ترکیه در نیویورک گفت: "از مدتها پیش به کارمندان کنسولگری گفته بودیم که عراق را ترک کنند. ولی سر کنسول گفت فعلا هیچ مشکل و خطری ما را تهدید نمی کند. "

24  میلیارد بشکه نفت بر بستر موصل و کرکوک نهفته که رقمی است نزدیک به 240 میلیارد دلار.

اخیرا دولت ترکیه دو محموله 1 میلیون بشکه ای نفت از بخش شمال کردنشین تحت حکومت بارزانی عراق بر خلاف موازین و عقد نامه های بین المللی خرید و از این دو محموله یکی فعلا در دو کشتی یکی در بندر کازابلانکا سرگردان است و محموله دوم با یک کشتی نفتی آذربایجانی در نزدیکی های ایتالیا مبادله شد.

در نهایت آنچه که حائز اهمیت است نقش ایران در برخورد با داعش می باشد. حکومت نوری مالکی حکومتی است آمریکایی- مافیایی. هرچند شاهراه تهران- مدیترانه از بغداد و شام می گذرد ولی این جای سوال دارد که این "شاهراه" با فرستادن 150 نفر از سپاه قدس و درگیر کردن ایران با معادله ای که احتمالا عراق را به 3 قسمت کاملا مجزا ختم خواهد کرد می ارزد یا نه؟

 

پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: