ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نخستین مذاکرات با دبیرشورای امنیت انجام شد

نخست وزیر کردستان عراق

همراه یک هیات وارد تهران شد

 
 
 
 
 

یک هیات رسمی از کردستان خودگردان به سرپرستی رئیس دولت کردستان "نیجر بارزانی" در ارتباط با حوادث جاری عراق وارد تهران شد. این هیات با دبیرشورای امنیت ملی، سرلشگر (دریادار) شمخانی دیدار و مذاکره کرد. دراین دیدار شمخانی با اشاره به رویدادهای جاری عراق گفت:

موضع قاطع جمهوری اسلامی جلوگیری از نفوذ و گسترش تهدید تروریسم است. ما بحران موجود در کشور عراق را ناشی از دخالت و همکاری دشمنان غربی و منطقه‌ای ملت عراق و با هدف جلوگیری از تحقق خواست و اراده مردم این کشور میدانیم.

امروز زمانی است که کرد و شیعه و سنی برای دفاع از عراق یکپارچه و متحد ضمن بازگرداندن آرامش و امنیت به این کشور، خطر تروریسم و توسعه آن در منطقه را دفع کنند.

نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق ضمن طرح مسائلی که خبرگزاری های داخلی آن را منتشر نکرده اند، در پاسخ رسمی که خبرگزاری ها منتشر کرده اند گفت:

دولت اقلیم کردستان برای مقابله با تهدید تروریست‌های تکفیری عزم قاطع دارد. گروه‌های تروریستی با اقدامات خشن و بی‌رحمانه مردم بیگناه را برای ایجاد وحشت می کشند. آنها  نه تنها دشمن مشترک همه کشورها، اقوام و مذاهب هستند بلکه تهدیدی برای بشریت به حساب می‌آیند.

دولت اقلیم کردستان از مجموعه ظرفیت‌های خود برای حفظ انسجام و یکپارچگی عراق استفاده خواهد کرد.

 

پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: