ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

معاون وزیر خارجه امریکا در وین

مذاکرات مهم در وین

هم پرونده اتمی و هم جنگ عراق 
 
 
 
 

امروز (سه شنبه) دور جدید مذاکرات اتمی میان دو هیات نمایندگی جمهوری اسلامی و گروه 1+5 در وین آغاز می شود. آنگونه که خبرگزاری ها گزارش کرده اند معاون وزارت خارجه امریکا "برنز" به هیات رسمی نمایندگی امریکا برای مذاکرات پیوسته است و به همین دلیل تقریبا تمام خبرگزاریهای جهانی خبر از احتمال آغاز تنظیم سند نهائی تفاهم اتمی با ایران داده اند. سرپرستی هیات نمایندگی ایران را وزیر خارجه جواد ظریف برعهده دارد.

همین خبرگزاری ها از مذاکرات مستقیم هیات امریکائی با هیات ایرانی گزارش داده اند. البته با حضور کاترین اشتون همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابط مذاکرات اتمی 1+5 با ایران.

ویلیام برنز معاون وزارت خارجه امریکا دو هفته پیش در "ژنو" با هیات ایرانی به سرپرستی عباس عراقچی مذاکره کرده بود.

با آنکه از سوی هیات ایرانی ادعا شده که در مذاکرات با "برنز" مسئله جنگ کنونی درعراق مطرح نشده، اما همه خبرگزاری های جهانی این ادعا را رد کرده و گزارش کرده اند که بخشی از انگیزه سفر کنونی برنز به وین و دیدار و مذاکره با هیات ایرانی، علاوه بر مسائل اتمی، مسئله عراق نیز هست.

این در حالی است که روز گذشته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس بر سر رویدادهای جاری عراق تلفنی گفتگو کرد.

 

پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: