ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان صریح مشاور رئیس جمهور در بابل

مدیران نالایق و فاسد

دولت قبلی 8 سال ظلم کردند

 
 
 
 
 

صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی و مشاور رئیس جمهور در یک اعلام نظر صریح و بی پرده، در مراسم اولین سالگرد بیست و چهارم خرداد در شهر بابل گفت: آن مدیران نالایق دولت گذشته که با فساد و اختلاس به مردم خیانت کردند باید برای ظلمی که طی 8 سال علیه حق ملت مرتکب شده اند از آنها عذر خواهی کنند. این مراسم در استادیوم آزادی شهر بابل برگزار شد و صالحی در ادامه سخنان خود اضافه کرد:

بسیاری از مدیران نالایق و فاسد که در دولت گذشته مصادر امور بودند، بالا ترین بدهی ها را به مردم تحمیل کردند و حالا به جای عذرخواهی از ملت طلبکار هم هستند.

شعار مدیریت جهانی را سر دادند، درحالیکه دنیا با آنان ارتباط نداشت. در مسایل هسته ای هر روز یک قطعنامه علیه ایران صادر می شد اما رئیس دولت آن را کاغذ پاره می نامید، هر قطعنامه تحریم دوازده میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می کرد و آنها می گفتند آنقدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دانتان پاره شود. در مذاکرات هسته ای به جای اتخاذ راهکار رئیس هیات دولت (جلیلی) دو ساعت در مورد پایان نامه اش صحبت می کرد، بعد هم یک ساعت در مورد سوم خرداد سخن می گفت. این بود وضعیت ما در عرصه جهانی.

مردم خسته از گرانی و مشکلات روز افزون جامعه تصمیم گرفتند و روحانی را انتخاب کردند. مردم نشان دادند که قیم نمی خواهند، بنابر این خودشان سرنوشت شان را رقم زدند.

از زمان انتخاب دکتر روحانی آرامش به کشور بازگشت ایران در جهان عزتمند شد و امید نه تنها در داخل بلکه در نزد کشورهای دیگر در ارتباط با ایران افزایش یافت.

نمی خواهد با نقد گذشته کام شما را در این جشن تلخ کنم، این شکست خوردگان انتخابات که نتوانستند از ملت رای بگیرند و تلاش میکردند صحنه را عوض نمایند، امروز تلاش میکنند در کار دولت سنگ اندازی کنند.

ناراضیان از رای مردم که خود را قیم می دانند حق تعیین تکلیف برای مردم ندارند

پیش از مراسمی که در بابل برگزار شد و گزارش خلاصه آن را خواندید، اوباش همیشه در صحنه در شهر آمل مانع برگزاری مراسم 24 خرداد در سالن هلال احمر مازندران شده بودند و با حتمال بسیار سخنان تند صالحی، واکنش نسبت به این واقعه بود. پس از بابل؛ صاحلی به شهر ساری رفت و در مراسم سالگرد 24 خرداد این شهر سخنرانی کرد و گفت:

عده‌ای با رمالی سعی کردند به مردم بگویند نامزد خاص وجود دارد، اما فهمیدند مردم فریب آنها را نمی‌خورند.

انصاف نیست موجی که خاتمی در انتخابات ایجاد کرد را نادیده بگیریم، همه باید قدردان این فضا باشیم. هاشمی هم با همه ظرفیت به میدان آمد و از آبرو و اعتبار خود برای انقلاب و انتخابات هزینه کرد. هم چنین نقش سید حسن خمینی را نمی‌توان فراموش کرد که به عنوان یادگار حضرت امام در این پدیده حضور جدی داشت و نقش ناطق نوری را به عنوان نماینده اصولگرایان معتدل باید قدر دانست. نقش زنان هم نباید نادیده گرفته شود، زنان در انتخابات ۹۲ انقلاب به پا کردند.

عده‌ای خود را قیم مردم می‌دانند و به شدت از آرای ملت ناراضی هستند، خطاب به این افراد می گویم که حق ندارید برای مردم تعیین تکلیف کنید.

در طی هشت سال، هزینه‌های گزافی به ملت تحمیل شد، هشت سال در عرصه خارجی، فرصت را به باد دادند و امروز طلبکار هم هستند.

در عرصه سیاسی، ملت را تجزیه کردند، آقایانی که در این هشت سال از دولت حمایت کردند، باید پاسخ هزینه‌های سنگینی که به مردم تحمیل شد را بدهند.

گردش سیاسی مبتنی بر اندیشه امام راحل و رهبری است، در زیر چتر این دو بزرگوار، گروه‌های مختلف از چپ و راست، زیست می‌کردند اما جریان جاهل و رمال در میان مردم تجزیه به وجود آورد و جامعه را دچار اغتشاش کرد. ما وارث این وضعیت هستیم. در حوزه مدیریتی هنوز نمیدانید چه جنایتی کردند. دیر آمده بودند و زود می‌خواستند بروند.

یکی از مصوبه‌های دولت گذشته که ما آن را رد کردیم، واردات دو هزار خودروی لوکس توسط یکی از نزدیکان آنها بودو فساد گسترده‌ای در میان لایه‌های مدیریتی به وجود آمده بود. دولت یازدهم، وارث ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبلی است. دروغ را به یک فرهنگ تبدیل کرده بود، چون کسی دروغگو را مواخذه نمی‌کرد.

پیام روحانی به شما این است که در بازی مناقشه‌آمیزی که دیگران برای شما ایجاد می‌کنند وارد نشوید.

پیام ما به شما و بویژه جوانان این است که به کمک مدیریت استانی و دولت بیایید، غفلت کردیم و در یک سال گذشته کمتر با شما تماس گرفتیم. تنها سرمایه ما نیروی اجتماعی است. بدون موتور محرکه جوان و نیروهای وفادار به نظام و دولت، امکان رسیدن به هدف وجود ندارد.

اگر جای مقامات استان مازندران بودم از خیزش اجتماعی جوانان ساری در ۲۴ خرداد فیلم می‌ساختم، چرا که جوانان و مردم ساری منشا تحول ۲۴خرداد و قابل تجلیل هستند.

در بخشی دیگری از همین مراسم "علی کریمی مله" از مشاوران میر حسین موسوی طی سخنانی گفت: ۲۴ خرداد برای ما نمایانگر یک انتخاب نه بین سیاهی و سفیدی بلکه انتخاب بین دو راه بود. هنوز نیازمند زمان هستیم که دولت کارنامه‌ای از خود نشان دهد.

عده ای با مخالف‌ خوانی‌ها می‌خواهند وارد فضای پوشالی شوند و ما نباید با اینها وارد این عرصه شویم، اقلیت نمی‌تواند آستانه نقش‌ آفرینی خود را بر اکثریت تحمیل کند. اجازه ندهیم اقلیت، پا را از گلیم اقلیت بودن خود فراتر بگذارد.

 

پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: