ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به نشست خبری اژه ای

دادستانی که دروغ می گوید

نباید برکنار و تسلیم دادگاه شود؟ 
 
 
 
 

محسنی اژه‌ای دادستان عمومی و انقلاب جمهوری اسلامی و سخنگوی قوه قضائیه، روز گذشته در نشست خبری نوبتی خود شرکت کرد تا به سئوالات خبرنگاران پاسخ بگوید.

او در این نشست خبری گفت که اگر کسی خلاف واقعیت چیزی را بگوید تحت تعقیب قرار گرفته و برایش پرونده تشکیل می شود. اما نگفت که اگر خودش دروغ بگوید و واقعیت را تحریف کند، مشمول این روش می شود یا خیر؟ او در همین مصاحبه بارها دروغ گفت و تحریف واقعیت کرد که ما تنها چند نمونه آن را استخراج کرده ایم که می خوانید. از جمله در این باره که اکثریت جامعه خواهان مجازات موسوی و کروبی اند. طبیعی است که از وی سئوال شود: اگر این ادعای شما واقعیت دارد چرا یک همه پرسی انجام نمی دهید؟ و چرا به خواست این اکثریت ادعائی دادگاهی برای آنها تشکیل نمی دهید؟

اژه ای در بخش دیگری از مصاحبه خود، درباره دلیل برکناری و برگماری رئیس زندان اوین و ماجرای یورش به زندانیان بند 350 نیز با تحریف واقعیات ادعاهائی کرد که اگر در یک مملکتی سنگ روی سنگ بند باشد، بلافاصله باید از وی شکایت شده و پرونده اش به دادگاه برده شود. دادستان در این مصاحبه، همچنین مژده داد که رسیدگی به فیلم "من روحانی هستم" را داده اند دست دادستان تازه برگمار شده تهران. یعنی رئیس برکنار شده زندان اوین! یعنی گوشت را سپرده اند دست گربه!

بخوانید شش فراز از مصاحبه دادستانی را که خود از جمله متهمین کودتای انتخاباتی 88 است:

 

 

1- هفته‌ای که گذشت 4 نفر از عوامل فتنه که در خارج از کشور هستند به طور غیابی محاکمه شدند و روال قانونی در مورد آنها اجرا می‌شود. تعدادی از جریان فتنه که در داخل کشور هستند نیز ممنوع‌الخروج شده‌اند که به دلیل غیرقطعی بودن حکم از ذکر اسامی محکومان خودداری می‌کنم.

2- نرخ دیه در سال 93، 150 میلیون تومان در ماه‌های غیرحرام است که به این مبلغ در ماه‌های حرام یک سوم اضافه می‌شود. یعنی دیه در ماه‌های حرام 200 میلیون تومان است. دیه 150 میلیون تومانی از اول فروردین ‌ماه لازم الاجرا است.

3- اگر اخبار بی‌پایه و ناصحیح منتشر شود موجب تشویش اذهان و بی‌اعتمادی مردم می‌شود. بنابراین همه باید تلاش کنید تا آنچه منتشر می‌کنند منطبق با واقعیت باشد.

4- رسانه های مغرض و افراد خارج ‌نشین با هماهنگی با جریان فتنه درباره مسئله اوین قائله آفرینی داشتند. بازرسی بندهای زندان یک امر متداول و لازم است و هر جا کارمندی چه در داخل زندان و چه در خارج از زندان طبق مقررات عمل کند حتما حمایت می‌شود. کسانی که هم قائله‌ آفریدند، چه در داخل و چه در خارج زندان حرف‌های خلاف زدند، حتما تعقیب می‌شوند و برای آنها پرونده تشکیل خواهد شد.

5- گزینه‌های مختلفی برای ریاست دادگستری تهران وجود داشت، ولی به لحاظ شایستگی که آقای اسماعیلی داشت ایشان انتخاب شد و هفته‌ها قبل از مسئله اوین برای این موضوع در نظر گرفته شدند. منتها این امر با مسئله اوین مصادف شد.

دادستان تهران موضوع انتشار فیلمی با عنوان «من روحانی هستم» را بررسی می‌کند.

6- تصمیمی که در رابطه با حصر گرفته شده، عوض نشده و به قوت خود باقی است. اگر بخشی از مردم جامعه تقاضا دارند این افراد رفع حصر شوند، بخش عظیم‌تری تقاضا دارند که آنها به اشد مجازات برسند که در این رابطه طوماری در سال 93 به دست من رسیده است.

 

پیک نت 9 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: