ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش برای پیک نت از همایش کارگران پیشکسوت

اگر حق کارگران داده نشود

در خیابان ها راه خواهیم افتاد 
 
 
 
 

بمناسبت هفته کارگرهمابشی ازطرف پیشکسوتان استان تهران با اعنوان "نشان خدمت به قانون کار" برگزارشد که استقبال بسیارخوبی هم از آن به عمل آمد.

اولین سخنران آقای حسن صادقی رییس کانون پیشکسوتان و سپس  آقای کمالی وزیرسابق کار و اموراجتماعی صحبت کرد .

صادقی ازجمله گفت: درغرب سرمایه داران علیه طبقه کارگراند و در نظام اسلامی خودمان هم سرمایه داران علیه این طبقه اند. چه فرقی میان احکام اسلام و جهان غرب وجود دارد؟ مسولین ما به دنبال انشقاق و انحلال کارگر و طبقه کارگرند. چرا دولت قبلی می خواست سازمان تامین اجتماعی را نابود کند؟

40000 میلیارد تومان هزینه درمان شده که 28000 میلیارد تومان آن را کارگران و بقیه را دولت پرداخت کرده است. پزشکان جلسه تشکیل می دهند و برای کارگران به نفع خود تصمیم می گیرند. درمانگاه و بیمارستان و پیراپزشکی وغیره وغیره را ما ساختیم ولی پزشکان و دست اندرکاران برای ما تصمیم می گیرند. از کارگران 9 بیست و هفتم کسرمی کنند ولی از کمیته ها و بسیجی ها و ارگانهای دیگر فقط 5% کسرمیکنند. درمان مستقیم خط قرمزماست. اگر بخواهید به این وضع ادامه دهید و وضع را درست نکنید ما در خیابانها جواب میدهیم. (تشویق گسترده حضار). ما اجازه انشقاق را نخواهیم داد (بازهم تشویق حضار) از وزیر کار می خواهیم جامعۀ کارگری را ازخود بداند و تخطی نکند.

رییس سازمان تامین اجتماعی باید بداند که حفظ مدیریت او حفظ سازمان ماست که بقای آن را می خواهیم.

ما می خواستیم در راهپیمایی 11 اردیبهشت (اول ماه مه) در خیابان طالقانی راجع به تحریم ها و تعطیل کارخانه ها شعار بدهیم ولی متاسفانه دولتمردان مخالفت کردند. در11 اردیبهشت از رئیس جمهورخواهیم خواست که ادغام صورت نگیرد.

یکی ازحضار: ما می خواهیم صدا و سیما به ما اجازه بدهند حرفهایمان رابزنیم.

صادقی :حرف شما کاملا درست است، قراراست یک  برنامه ویژه کارگری درصدا و سیما تهیه و پخش شود.

سپس کمالی پشت تریبون رفت و از جمله گفت: صدا و سیما به جای اینکه درد مردم و درد جامعۀ کارگری را مطرح کند سرگرم پخش سریال ها وفیلم های سینمایی آنچنانی است تا مشکلات کارگران مطرح نشود، چون اگرمطرح شود مقصرشناخته میشود و عده ای رسوا می شوند. برای فلج کردن جامعه ازمنابع اقتصادی استفاده می کنند مانند اوکراین که مساله تحریم را مطرح می کنند.

کارگر گرسنه می خوابد ولی پولدار پولدارتر می شود.

بسیاری از کاخ هایی که ایرانیان در آمریکا ساخته اند با پول مردم ایران و کارگران ساخته شده اند.

ظرف 8 سال گذشته 800 میلیارد دلار درآمد نفت

به چه کسی رسید؟ به شمارسید؟ (خطاب به حاضران). کارگر را کسی تصورمیکنند که یک بیل و یک کلنگ دردست داشته باشد. جامعه کارگری همیشه بلاکش بوده و دولتمردان در راه کارگران حرکت نمی کنند.

هرچه کارخانۀ ورشکسته بود به جای طلب به سازمان دادند و وقتی که این کارخانه ها به همت کارگران راه افتاده می خواهند آن را بخرند. کجای جهان خریدار و فروشنده یکی است؟

از پول کارگران به پزشکان وام می دادند ولی به خودکارگرنمی دادند. اگرسازمان به بیمه سلامت وصل و آنگاه ورشکسته شود آیا شما جوابگو خواهید بود؟ 

پیک نت 10 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: