ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

هاشمی:

اگر نتیجه انتخابات 92 نبود

محاصره ایران کامل می شد! 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی،  در مصاحبه با روزنامه دولت "ایران":

کاری که آقای دکتر روحانی و همکارانش دارند می کنند، حقیقتاً مصداق اعتدال است. در طول سالها تبلیغات فراوانی کردیم که خیلی ها از اسم آمریکا متنفّر هستند. در مثل مناقشه نیست و گویا اسم آمریکا و ایران مثل جن و بسم الله بود. ولی وقتی نیاز شد، رفتند مذاکره کردند. البته این اعتدال قبلاً یک مقدار شکل گرفته بود. چون اواخر زمان دولت گذشته یکی، دو مذاکره در عمان انجام شد، که بی¬ نتیجه بود. منتها اینها جدی تر و علنی وارد شدند و کار خوبی کردند.

مسأله هسته ای و بهانه گیری های آمریکا و غربی ها باید پایان بپذیرد. آنها می خواستند با این بهانه ها، تحریم ها را تشدید و ما را محاصره کنند. آقای خزاعی، سفیر ما در نیویورک گفت: قاطعانه می گویم که برنامة اینها نفت در برابر غذاست و می خواهند ما را به آنجایی برسانند که عراق را بردند.

چون احتیاج به نفت ما در بازار زیاد است، می خواهند نفت را ببرند و پولش را به حساب سازمان ملل بریزند و برای ما غذا و دارو تهیه کنند و کوپن بدهند. یعنی همان کاری که با عراق کردند. در این حالت تحقیقاً باید کاری کرد که خیلی خوب و عقلانی رفتار کردند. انصافاً شجاعانه وارد شدند و تا به حال هم خوب پیش رفتند. هیچ امتیاز غیرقابل قبولی ندادند وضع ما را با این کار آرام کردند. به نظرم این یکی از مصادیقی است که باید بگوییم با عقلانیت دنبال کار را گرفتند.

 

پیک نت 11 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: