ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه نوبخت در پایان جلسه دولت

حرکت با چراغ خاموش

علیه حصر موسوی و کروبی  
 
 
 
 

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با انتشار فیلم «من روحانی هستم» گفت:=

از قوه قضاییه انتظار داریم نسبت به ماجرای فیلم "من روحانی هستم" رسیدگی لازم را انجام دهد. البته دادستان کل کشور اعلام کردند در راستای پیگرد قضایی و قانونی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با دفن "ریچارد فرای" در ایران، گفت: با توجه به حساسیت‌های سیاسی این موضوع و تاثیراتی که خواهد داشت و همچنین سوء استفاده‌هایی که ممکن است رسانه‌های بیگانه در این ارتباط انجام دهند، مواضع رسمی دولت در این رابطه از سوی وزارت خارجه و سخنگوی وزارت خارجه به اطلاع عموم می‌رسد.

در رابطه با نتیجه اقدامات کمیته پیگیری ماجرای بند 350 زندان اوین نیز نوبخت گفت: در جلسه امروز هیات دولت با وزارتخانه‌های مسئول در این رابطه صحبت شد و خواسته شد که کار با قوت دنبال شود، البته قوه قضاییه از جایگاه قانونی این کار را دنبال می‌کند، اما رییس‌جمهور هم به دلیل مسئولیت‌هایی که در قانون اساسی متوجه ایشان است این مساله را پیگیری می‌کنند و به محض جمع‌بندی، ‌اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

نوبخت در جواب سوالی در رابطه با وعده‌های روحانی در مورد رفع حصر و خبر اخیر مبنی بر ناراحتی قلبی میر حسن موسوی و انتقال وی به بیمارستان، گفت: در مورد مساله حصر، نگاه دولت برای مردم و اصحاب رسانه پوشیده نیست، اما پیگیری‌هایی که خارج از حوزه اختیارات دولت است را اگر با مصاحبه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کنیم شاید حتی کمکی به هدفی که در راستای آن گام برمی‌داریم، نکرده باشیم.

در پاسخ به پرسشی در مورد چگونگی استفاده از 4.2 میلیارد دلار ارز بلوکه شده ایران، نوبخت گفت: آنچه بر اساس توافقنامه ژنو قرار شد دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران در حد 4.2 میلیارد دلار طی اقساط تعیین شده آزاد شود، تا این تاریخ همه اقساط آزاد شده است.

دو میلیون و 400 هزار ایرانی بالغ بر 1200 میلیارد تومان از دریافت منابعی که در اختیار داشتند صرفنظر کردند که به نظر ما جای تشکر دارد. البته عده‌ای قصد دارند این موضوع را به نوعی به عدم مقبولیت دولت ارتباط دهند که از نظر ما درست نیست و این کار به انتخاب مردم بوده است و اجباری نبوده و از نظر ما اقدامی کاملا طبیعی بود؛ چراکه مردم باید از پولی که در طول چهار سال دریافت می‌کردند منصرف می‌شدند.

سخنگوی دولت در برابر این پرسش که "آیا همه کسانی که ثبت‌نام کردند، یارانه دریافت می‌کنند؟" پاسخ داد: طبق قانون این اختیار در دست دولت است که بر اساس اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که دارد نسبت به تعیین سقف خانواده‌های برخوردار و غیربرخوردار تصمیم‌گیری کند اما به کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند یارانه واریز می‌شود و ما به تدریج این برنامه را اجرایی می‌کنیم چون بحث اجتماعی آن نیز برای ما اهمیت دارد و بی‌جهت تلاش نداریم آشوبی در وضع معیشتی مردم بوجود آوریم.

 

پیک نت 11 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: