ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نامه تاج زاده به رهبر جمهوری اسلامی

نگران چرخش شما

در حمایت از مذاکرات اتمی هستیم! 
 
 
 
 

مصطفی تاجزاده در نامه ای که می توان آن را تاحدود قابل توجهی نامه ای با محتوائی تازه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ارزیابی کرد از وی خواست تسلیم خواسته جنگ طلبان داخلی که خود را «دلواپس» میخوانند نشود.

وبسایت نوروز متن این نامه را منتشر کرده است. در این نامه از جمله آمده است:

«من نگران تأثیر تلاش های مزبور بر افکار عمومی نیستم، بعکس آن را از این جهت مثبت هم ارزیابی می کنم. آن چه نگران کننده است تأثیر احتمالی مساعی افراطیون بر جنابعالی است. من نمی توانم نقش تخریبی این جریان را در دادن بهانه و فرصت به آمریکایی ها برای ارجاع پرونده کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطع نامه های پی در پی تحریم نادیده بگیرم. توصیه من به جنابعالی پیروی از سیره رهبر فقید انقلاب، پشتیبانی بدون لکنت زبان از مذاکرات و تفاهم حاصله و طرد تندروهاست. منظورم محدود کردن آزادی اظهارنظر انتقادی آنان نیست بلکه ناامید شدنشان از تغییر مواضع رهبری است. مادام که جناب عالی از گفتگو با آمریکا و ۱+۵ و تلاش برای دستیابی به توافق نهایی دفاع می کنید، از پشتیبانی بدون چشمداشت ما نیز – حتی در گوشه زندان- برخوردار خواهید بود.ای کاش این حقیقت تلخ را نه در شهریور ۹۲ که در همان سال ۹۰ درمی یافتید و مانع تحمیل چنین جنگ طاقت فرسایی به میهن و مردم می شدید. در این نامه قصد نقد عملکردتان را ندارم به عکس می خواهم همه علاقمندان به استقلال و یک پارچگی میهن و امنیت ملی و عمومی از جمله مخالفان جمهوری اسلامی را به حمایت از راهبرد هسته ای اخیر جنابعالی و تیم مذاکره کننده دعوت کنم بدان امید که پس از آتش بس ژنو شاهد دست یابی به توافق جامع باشیم.

حتما مطلع شده اید که دلواپسان (باند مصباح و احمدی نژاد) در سفارت سابق آمریکا مراسم خود را برگزار کردند تا به همتایان جنگ طلب خویش در آن سوی آب ها نیز دستاویزی داده باشند. نام همایش را نیز «گردهمایی بزرگ منتقدان توافق ضعیف» گذاشتند تا همگام با دولت جنگ طلب اسرائیل القاء و اعلام کنند که عدم توافق بهتر از توافق ضعیف است.

نمایندگان جبهه پایداری در نطق های قبل از دستور خود ۲۴ ساعت قبل از همایش اتهامات، اهانت ها و حتی تهدیدهای جدیدی را متوجه دکتر روحانی کردند. یکی مدعی شد کسانی درصدد تحریک او برای کودتا علیه اسلام هستند. دیگری از خیانت های آشکار و پنهان در این حوزه سخن گفت و از عدم پیگیری آن ها توسط رئیس جمهور گله کرد و سومی رئیس جمهور را تهدید کرد که چنانچه پا از گلیمش درازتر کند ملت گلیم را از زیرپای او خواهد کشید. البته منظور این سردار از «ملت» همان اقلیت هشت درصدی تکفیری است. تأسف بارتر از همه سرمقاله روزنامه سپاه پاسداران بود که با عنوان «دلواپسی ما فقط هسته ای نیست» موضع مخالفان را به طور کامل توضیح داد: «ده ماهی است که جامعه دلواپس است. دلواپسی ها یکی دوتا نیست و در یک حوزه و چند حوزه خلاصه نمی شود. از فرهنگ و هنر، اقتصاد و معیشت گرفته تا مباحث اعتقادی و هسته ای و سیاست داخلی و خارجی را شامل می شود.به گونه ای که بسیار از دلسوزان انقلاب و ناصحان خیرخواه را نگران و مضطرب کرده است.» (جوان۱۳۹۳/۲/۱۴)

 

ملاحظه می فرمایید که به نظر این سردار اضطراب از روز حماسه ۲۴ خرداد خلق شد. روزی که مردم دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری برگزیدند.

ما هرگز نمی توانستیم به این وضوح نشان دهیم که یک اقلیت پرقیل و قال و ویژه خوار مخالف حل مسالمت آمیز بحران هسته ای است و تداوم تحریم ها و تهدیدها را به سود کشور و در واقع به نفع خود ارزیابی می کند. هجوم همه جانبه مزبور، ائتلاف پیروز انتخابات را تقویت کرد و انزوای بیشتر جنگ طلبان را حتی در میان اصولگراها رقم زد. ما قادر نبودیم مستندتر از این ثابت کنیم که این جریان تکفیری رأی مردم را برنمی تابد و در پی شورش علیه دولت منتخب است و الگوی آرمانی اش، نه خمینی (ره) که نواب صفوی است.

از سوی دیگر تلاش شاگردان آقای مصباح در اثبات این که نتیجه پذیرش توافق ژنو ممنوعیت حجاب اسلامی خواهد بود، بیانگر آن است که دست منتقدان به شدت خالی است. این اتهام درعین حال بی پروایی آقایان را در سوء استفاده از احساسات دینی مردم به نمایش می گذارد که خوشبختانه در این مورد خاص به کاهدان زده اند. امیدوارم دلواپسان رانت و قدرت گردهمایی بعدی خود را زودتر و بزرگ تر برگزار کنند تا بزرگ ترین ائتلاف ممکن علیه افراط و جنگ طلبی شکل گیرد و ملت ایران در انتخابات آتی (دو مجلس شورا و خبرگان) پیشتازی خود را در طرد تکفیری گری ولو شیعی در مرعی و منظر جهانیان به نمایش بگذارند.

همینان کوشیدند تا تفاهم اولیه لاریجانی-سولانا و ولایتی-سارکوزی به فرجام نرسد. در سال ۹۰ نیز در بی اعتنایی مقامات عالی به هشدار ناصحان و نامه دکتر صالحی درباره پیامدهای سوء تحریم نفتی و بانکی مؤثر بودند. علت نگرانی من آن است که یکی از دلوپسان، برپایی همایش را در جهت تحقق منویات جنابعالی خواند. بعضی سخنرانان نیز پای ثابت مراسم بیت رهبری و هم چنین برنامه های جهت دار صدا و سیما هستند. آنان امیدوارند که با فضاسازی یک بار دیگر موضع شما را تغییر دهند. شبیه آن چه در سال ۸۴ رخ داد و به تحریم ایران انجامید.

مصطفی تاجزاده

انفرادی اوین

اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

 

پیک نت 25 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: