ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

حقوق بشر بسم الله است و حکومت جن

جنجال قطعنامه هم تمام شد

سوژه بعدی کدام خواهد بود؟ 
 
 
 
 

صدا و سیما و بازندگان انتخابات 92 جنجالی را پیرامون قطعنامه ای که یکی از کمیسیون های اتحادیه اروپا تصویب کرده راه انداختند که حالا به هیاهوی بسیار برای "هیچ" تبدیل شده است. این قطعنامه در تعطیلات نوروز تهیه شده بود و برخی تحریم کنندگان انتخابات که در داخل ایران فعال اند پیشاپیش آتش تهیه را در این زمینه روی فیسبوک تهیه کردند که متاسفانه برخی از آنها دارای سابق طولانی روزنامه نگاری (پیش از انقلاب) اند!

حالا، پس از دو هفته هیاهو در نماز جمعه ها و صدا و سیما و حتی مجلس، که ریشه آن بیم از نظارت اتحادیه اروپا بر حقوق بشر و جلوگیری از نقض آن در ایران است، خبرگزاری های مستقل داخلی می نویسند: این اولین بار نیست که پارلمان اروپا از این نوع بیانیه ها صادر می کند، در آستانه دور جدید مذاکرات با 1+5 صدا و سیما و برخی رسانه ها آن را در بوق کردند تا در مذاکرات سنگ اندازی کنند.

بیانه پارلمان اروپا شامل ابراز تمایل برای همکاری های مشترک منطقه ای و تاکید بر حل پرونده هسته ای ایران از طریق مذاکره و نقش موثر ایران در حفظ ثبات منطقه هم بود، اما بند مربوط به نقض حقوق بشر و دیدار با قربانیان آن بیش از همه این بندها نظر بازندگان انتخابات 92 را به خود جلب کرد و در واقع وحشت زده کرد.

سرانجام وزیر دادگستری "پورمحمدی" گفت : بابا « پارلمان اروپا از نظر اهل سیاست و نظر، حتی در خود اروپا هم جایگاه بالایی ندارد و صرفا جایگاهی توصیه ای و راهنمایی دارد و به اصطلاح محلی از اعراب ندارد و منزلت آن از پارلمان های محلی پایین تر است. پارلمان اروپا بیانیه ای 20 ماده ای داده است و در آن بحث حقوق بشر، اعدام ها، گرایشات دینی، آزادسازی زندانیان، حقوق زنان و ... را مطرح کرده  که مسایل تازه ای نیست. از طرفی در چندین بند از این بیانیه به اقتدار و نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی و به تاثیرگذاری در منطقه، خاورمیانه و کشورهای مختلف اشاره شده است که اعتراف آنان به قدرت تاثیرگذاری ایران است. ظرف سه سال و نیم گذشته از سوی پارلمان اروپا 60 بیانیه و قطعنامه درباره ایران صادر شده که بسیاری از آن تندتر از بیانیه اخیر است. چطور این 60 بیانیه در کمتر از 4 سال تاکنون کسی را حساس نکرد و سبب موضع گیری نشد اما در خصوص بیانیه اخیر عده ای اینطور القا می کنند که مسئولین ضعف نشان داده اند؟"

سخنان پورمحمدی پاسخی بود به برخی نمایندگان مجلس که خواستار قطع مذاکرات اتمی به بهانه این قطعنامه شده بودند و سرانجام محمد جواد ظریف ختم ماجرا را اینگونه اعلام کرد:

آنها که به دنبال فضا سازی هستند بدانند که این کار‌ها هیچ تاثیری در تصمیمات ما نخواهد گذاشت

 

پیک نت 25 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: