ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اسفند ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

یادداشت سردبیری درباره حکم اعدام بابک زنجانی

ریشه های درخت فساد

با اعدام یکنفر خشک نمیشود 
 
 
 
 

با مصاحبه خبری محسنی اژه ای سخنگو و معاون اول قوه قضائیه که روز یکشنبه انجام شد و در آن صدور حکم اعدام برای بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده اعلام شد، تمام رسانه های داخلی و حتی خارجی این خبر را پوشش دادند نه آن که افکار عمومی ایران را پوشش خبری بدهند. درحالیکه مهم ترین خبر، نه مصاحبه اژه ای و مژده احکام اعدام مورد بحث، بلکه آن درکی است که مردم ایران از این نوع احکام و محاکمات دارد. تقریبا هیچ اظهار نظری را شما از جانب مردم دراین دو روز پیدا نمی کنید که در آن نوشته و یا گفته نشده باشد که با اعدام زنجانی می خواهند درهای خانه ای را بسته نگهدارند که کوچکترین پنجره اش باز شده بود. این نظر مردم مسبوق به سابقه ای طولانی است. چه سیاسی و امنیتی (مانند کشتن سعید امامی در زندان برای بستن ابدی دهان او) و چه اعدام امثال "فاضل خداداد" در پرونده دزدی باند رفیقدوست. مردم ایران حکم اعدام بابک زنجانی را هم ادامه همان اعدام ها می دانند و اساسا باوری به دادگاه ها و احکامی که صادر می شود ندارند و حق هم دارند. چرا حق دارند؟ زیرا:

چگونه ممکن است فردی بنام بابک زنجانی و چند همدستش دزدی میلیارد دلاری بکنند و در داخل حکومت و بویژه در میان فرماندهان سپاه کسانی متهم اصلی نباشند؟ مردم میدانند که اکنون سالهاست که سپاه حتی در باز کردن یک بقالی و فروشگاه در محلات شهر دخالت دارد. آنوقت این مردم بپذیرند که میلیارد میلیارد پول نفت مملکت دراختیار باند بابک زنجانی از روی سر سپاه قرار گرفته باشد؟ بسیار ساده لوحی است که مردم ایران هالو تصور شوند. یک روده راست در شکم امثال اژه ای ها نیست و این را مردم خوب میدانند و به همین دلیل است که در هر اندک فرصتی این بی اعتمادی خود را بیان می کنند. چنان که در انتخابات هفتم اسفند بیان کردند و توی دهان طیفی زدند که امثال محسنی اژه ای در پناه آنست.

مردم از همان ابتدای بازداشت بابک زنجانی به خوبی میدانستند که دادگاه او یک دادگاه نمایشی خواهد بود و چنین دادگاهی هرگز به ریشه ها نخواهد پرداخت و سرانجام نیز بابک زنجانی ها را اعدام خواهند کرد تا لحاف حجله پس زده نشود و آقایان فرماندهان سپاه و عوامل بیت رهبری و نهادهای وابسته به آن دیده نشوند.

مردم ایران به اسم ممکن است ندانند، اما در کلیت آن میدانند که گردانندگان واقعی و مافیائی پرونده بابک زنجانی جلوی انتقال پول های به غارت برده شده دوران احمدی نژاد به داخل کشور را خواهند گرفت. آن پولها ضامن قدرت مانور سیاسی و اقتصادی در داخل کشور است. به همین تبلیغات عظیم جناح راست درانتخابات هفتم اسفند نگاهی دوباره بیاندازید. آنچه برای تبلیغات باصطلاح اصولگرایان خرج شد فقط نوک کوه یخ آن غارت اقتصادی بود که زیر آب است. بابک زنجانی در دادگاه وقتی وعده بازگرداندن بخشی از پول های به غارت برده شده را میداد؛ مثل سگ زخمی رو به مرگ پارس خوابیده می کرد. حساب های بانکی در اختیار دیگرانی است که در داخل کشور تفنگ بدست دارند و با یک اشاره بانک هائی که پولهای به غارت برده شده در آنها بود، انواع محدودیت های قانونی و بانکی را برای منتقل نکردن پولها به ایران و افتادن آن بدست بانک مرکزی و دولت روحانی و خلع "دلار" شدن سلاح بدستان مطرح کردند.

نه فساد و دزدی با اعدام بابک زنجانی در جمهوری اسلامی حل می شود و نه جلوی به میدان فراخواندن کارگزاران دیگری از نوع بابک زنجانی  گرفته خواهد شد. چنان که با اعدام فاضل خداداد چنین نشد. هشت سال مملکت به غارت رفت و حالا با یک اعدام بابک زنجانی ماجرا خاتمه می یابد؟ و افکار عمومی آرام می شود؟

درخت تنومند فساد در عمق نظام ریشه  دارد و این درخت نخواهد افتاد مگر با تبر آزادی احزاب و آزادی مطبوعات. و آنها که با این آزادی در جمهوری اسلامی مخالف اند، خود بخشی از ریشه های این درخت اند 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: