ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ریاست زنان معتاد، بر مردان معتاد خیابانی

5 هزار زن معتاد

در خیابانهای تهران سرگردانند! 
 
 
 
 

 

در تهران بالغ بر 5 هزار زن معتاد و بی خانمان که در خیابانها و پارک ها سرگردان اند شمارش شده اند.  شمار این زنان بی وقفه در حال افزایش است.

تاکنون با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در تهران حدود 8 هزار معتاد سرگردان در شهر جمع‌آوری شده اند که سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است، هیچکدام آنها رها نشده اند. هنوز معلوم نیست این هزاران معتاد را کجا برده اند و با آنها چه کرده اند. تنها، گفته شده که عده‌ای از آنها بی‌خانمان بوده اند که تحویل شهرداری شده اند و عده‌ای هم اتباع غیرمجاز بودند که به سازمان مربوطه تحویل داده شدند و بقیه به مراکز درمانی اعزام شدند.

خبرگزاری فارس در همین ارتباط می نویسد:

در کنار هر 3 تا 4 مرد معتاد و سرگردان در شهر یک زن نیز دیده می‌شود که مردان از او حرف شنوی نسبی دارند.

اگر مواد مخدر سنتی 10 ساله معتاد را به آخر خط می‌رساند و روانگردان‌ها 3 تا 5 سال این کار را می‌کردند، تزریق شیشه یک تا دو ساله معتاد را تا آخر خط می رساند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر می گوید: اگر چه زنان 10 درصد تعداد معتادان را تشکیل می‌دهند اما ما شاهد هستیم که مرگ زنان معتاد نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است که این موضوع حکایت از این دارد که اعتیاد زنان را زودتر به آخر خط می‌رساند و دیگر اینکه زنان اعتیاد خود را از روانگردان‌ها آغاز می‌کنند.

شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان نیز می گوید:

آمار غیررسمی حکایت از آن دارد که یک سوم 15 هزار کارتن‌خواب تهران زنان هستند. 10 درصد معتادان  کشور زن هستند و 12 درصد مبتلایان به ایدز نیز بانوان هستند. 62 درصد معتادان متأهل هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: