ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

برای سفرهای توریستی

ایران جای خالی مصر

و ترکیه را برای روسها پر می کند 
 
 
 
 

 

معاون سازمان گردشگری جمهوری اسلامی برای رایزنی و تفاهم توریستی میان دو کشور روسیه و ایران راهی مسکو شد. او پیش از سفر به روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا گفت:

سفر به روسیه یکی از سرگرمی ها و فعالیت های مهم اجتماعی - تفریحی مردم است و مطابق مطالعات ما، آنها نه تنها پرشیا را خوب می شناسند، بلکه علاقه زیادی دارند تا بیشتر با ایران آشنا شوند.

چون روسیه اقلیم سرد دارد، طبیعی است که مردم این کشور دوست داشته باشند به کشورهای معتدل و گرمی مثل ایران سفر کنند. همانطور که ما به آنها به عنوان کشور هدف گردشگری نگاه می کنیم، نگاه آنها نیز اینگونه است.

روسیه جامعه مسلمانان بزرگی دارد که این ها علاقمندند با اماکن و مردم مذهبی ما بیشتر آشنا شوند. ما سال گذشته در جمع بندی مطالعات، به اولویت همکاری با روسیه رسیدیم اما تحولات اخیری که روسیه در سیاست منطقه ای خود ایجاد کرد، این امکان را به ما می دهد تا بازاریابی مان را با یک تعریف جدید و شتاب بیشتری با روسیه شکل دهیم.

برای همین منظور امروز با عده ای از مدیران دفاتر گردشگری و تورگردانان به روسیه  می رویم تا  با مدیران روسی ملاقات کنیم و راه های ارتقاء همکاری های گردشگری را بررسی کنیم.

در این سفر با رئیس آژانس فدرال روسیه، تورگردانان روسی، دفاتر فعال گردشگری آن ها و نمایندگانی از دولت و بخش خصوصی آنها دیدار می کنیم. قرار است مقامات گردشگری روسیه نیز به ایران سفری داشته باشند.

ما می توانیم شرایط سهل تری در ویزا به شهروندان روسی داشته باشیم و این امر از طرف ما پیشنهاد شده است که در معاونت کنسولی وزارت امور خارجه در حال بررسی است.

وی یادآور شد: حمل و نقل ما با روسیه باید توسعه پیدا کند. ماهان در آینده نزدیک پرواز مستقیم به مسکو راه اندازی می کند تا به خطوط پیشین ایران ایر و برخی دیگر از آژانس ها اضافه شود. ایجاد پروازها از روسیه به مناطقی مثل کیش و قشم را نیز در دستور کار پیشنهادی به آنان قرار می دهیم.

شما میدانید که روسیه با حدود ۱۴۳ میلیون جمعیت نهمین کشور پرجمعیت دنیاست. از جمله جاذبه های توریستی روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متروی مسکو، ساختمان های هفت خواهر، مجسمه مایاکوفسکی، مجسمه های لنین، میدان سرخ، موزه جنگ، پارک پیروزی، مقبره ولادیمیر لنین، مجموعه کرملین تعدادی از جاذبه های اکوتوریستی: طبیعت زیبا، پوشش های گیاهی متفاوت را می توان نام برد مانند تپه وارابیف (تپه گنجشک ها)

در مجموع ۱۶۰ گروه قومی در این کشور زندگی می کنند. حدود ۸۱ درصد از مردم این کشور از قومیت روس هستند. تاتارها ۳٫۹ درصد، اقوام اوکرائینی، چوواش، باشقیر، چچنی، و ارمنی نیز هر یک بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند و آواره های قفقازی، بلاروسی ها، آسی ها، آذربایجانی ها و قزاق ها از دیگر اقوام پرجمعیت روسیه هستند.

( پس از انفجار هواپیمای حامل توریست های روس که آنها را از شرم الشیخ مصر به روسیه بازگرداند و بدنبال قطع سفر بدون ویزای اتباع ترکیه به روسیه و همچنین کاهش شدید مسافرت های توریستی روس ها به ترکیه بدلیل تیره شدن مناسبات دو کشور، ظاهرا ایران می رود تا جای خالی این دو کشور را پر کند. جای خالی که اگر خوب پر شود در آمدی 2 میلیارد دلاری برای ایران به همراه خواهد داشت و انواع شغل های جانبی مانند هتلداری، اتوبوس گردانی و ....)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 دی

 
 

اشتراک گذاری: