ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ولایتی: اتحاد روسیه، سوریه و ایران یعنی ثبات منطقه

ستایش سرلشکر فیروز آبادی

از پوتین برای سرکوب داعش 
 
 
 
 

 

سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، پس از سفر پوتین به تهران و دیدار با رهبر جمهوری اسلامی در جمع مدیران و کارکنان ستاد کل گفت:

رشادت و هوشمندی آقای پوتین - رهبر روسیه- در اقدام عملی برای سرکوب فتنه داعش ستودنی و اقدامی افتخارآمیز برای مردم روسیه بشمار می‌رود. این اقدام نشان داد که روس‌ها از رهبری آینده‌ نگر و دوراندیش برخوردارند که خطرات تروریسم پرورش یافته به دست امپریالیسم، صهیونیسم و ارتجاع برای امنیت ملی روسیه را بخوبی دریافته است.

پوتین در این ماجرا سزاوارانه عمل کرد و نام نیکی از خود در تاریخ مبارزه با تروریسم در برابر شقی‌ترین تروریست‌ها بجای گذاشت. امید می‌رود کشورهای منطقه و زخم خورده‌های تروریسم به ویژه مردم فرانسه به تصمیم جدی برای مبارزه با تروریسم کور برسند و فارغ از نگاه تبلیغاتی و تعاریف غلط "تروریسم خوب و بد" وارد عمل شوند.

در ادامه این اظهار نظر، علی اکبر ولایتی وزیر خارجه دولت میرحسین موسوی و مشاور بین المللی علی خامنه ای نیز که به سوریه سفر کرده بود، پس از این دیدار وارد لبنان شد و در یک مصاحبه خبری با تلویزیون لبنان گفت:

اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده روسی در تضاد با منافع خاورمیانه است. خاورمیانه‌ای که ثبات آن به اتحاد روسیه، سوریه و ایران وابسته است.

علی اکبر ولایتی سال‌های 1991 تا 1997 وزیر امور خارجه ایران بود و اکنون رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی پس از کناره گیری حسن روحانی در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2013 به این سمت رسید.

ولایتی اکنون، بطور همزمان جانشین حسن روحانی در مجمع مصلحت نظام و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک این مجمع است.

پیک نت 10 آذر

 
 

اشتراک گذاری: