ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

با ترکیب مجلس خبرگان آشنا شوید

8 عضو فوت کرده اند

و اکثریت باقی 80 تا 90 ساله اند 
 
 
 
 

 

تکلیف و ترکیب مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه باید تغییر کند که با هوشیار شدن و حساس شدن مردم نسبت به نقش این مجلس برای انتخاب جانشین علی خامنه ای حدس زده می شود برای اولین مردم انتخابات این مجلس را جدی بگیرند.

چهارهمین دوره مجلس خبرگان که همین مجلس کنونی باشد، با ۸۶ نماینده  کار خود را شروع کرد و حالا از آن 86 عضو 78 عضو باقی مانده و بقیه دار فانی را وداع گفته  اند.

از ۷۸ نماینده باقی مانده، حسن نمازی با ۴۰ سال سن جوان‌ترین و سید ابوالفضل میرمحمدی با ۹۲ سال  مسن‌ترین نماینده حاضر در این مجلس اند. امثال دو شیخ احمدی جنتی و محمد یزدی با میرمحمدی کاری ندارند اما فرش را می خواهند از زیر پای حسن نمازی بکشند.

20 نمایندگان حاضر بین ۷۱ الی ۸۰ سال سن دارند و ۱۹ نماینده هم  بین ۸۱ الی ۹۰ سال و دو تن نیز بالای ۹۰ سال سن دارند.

به این ترتیب، حداقل 20 تا 30 عضو این مجلس که اغلب در جلسات چرت می زنند باید مرخص شوند و بروند به عبادات آخر عمرشان مشغول شوند. آن 8 نماینده ای که فوت کرده اند حسام‌الدین مجتهدی ۹۳ سال، ابوالقاسم خزعلی ۹۰ سال، مختار امینیان ۸۹ سال، محمد محمدی گیلانی ۸۶ سال، محمدرضا مهدوی کنی ۸۳ سال، محمد حسین زرندی ۸۲ سال، سید صابر جباری ۷۶ سال و سید حسن طاهری خرم‌آبادی ۷۵ سال سن داشتند.

ضمنا آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و آیت‌الله مقتدایی رئیس حوزه علمیه قم نیز هر دو ۸۰ سال از عمرشان می‌گذرد. هاشمی رفسنجانی و مصباح یزدی ۸۱ ساله‌اند و محمد یزدی، محمد امامی کاشانی و موحدی کرمانی نیز ۸۴ ساله هستند. احمد جنتی، محمدباقر باقری کنی و محسنی گرکانی رئیس سابق دیوان عالی کشور نیز ۸۹ ساله‌اند. (خبر آنلاین)

 

پیک نت 12 آذر

 
 

اشتراک گذاری: