ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  نگاهی به کارکرد کانون فرهنگی "قلمچی"  
 
 
 

 

با سلام خدمت همه عزیزان پیک نت .

خواهش میکنم اینو منتشر کنید. این چندمین باره که براتون مینویسم.

کانون فرهنگی قلمچی یکی از موسساتی هست که به اسم فعالیت فرهنگی و علمی حسابی به آلاف و اولوف رسیده. هم مدیرانش تو تهران وهم مسئولین نمایندگیهاشون تو شهرستانها. به اسم فعالیت فرهنگی و عام المنفعه از پرداخت  مالیات هم تا بیش از 80 درصد معافند (طبق قانون دولت) ولی تو کارشون که دقت کنی میبینی اقتصادی ترین فعالیت سودآور رو دارن انجام میدن.در حالیکه تمام کسانیکه دارن تو این مملکت کار فرهنگی میکنن از گرسنگی رنج میبرن این موسسه پول پارو میکنه. با خرید ملک و زمین تو بهترین نقاط کشور و حتی خارج از کشور!

با کلی تبلیغات تو روزنامه ها، مطبوعات و رادیو تلویزیون، تبلیغ میکنن که بچه های دارای شرایط رو بورس میکنن! ولی به معنی واقعی کلمه  آیا بورسیه میکنن؟ من که هر چی گشتم ندیدم . این از اون تبلیغات عوامانه است که براشون وجهه میاره.

ما چندتا فارغ التحصیل دانشگاه جمع شدیم تا با مراجعه به این کانون فرهنگی تو تهران، نمایندگی بگیریم برای یکی از شهرستانها اونم طبق قوانین خودشون. تا هم خودمون صاحب شغل بشیم و هم برای چند نفر امثال خودمون شغل ایجاد کنیم.تازه کلی برنامه داشتیم برای فعالیتهای این نمایندگی تو شهرمون که می خواستیم بگیریم . که تدریس مجانی برای دانش آموزان عضو انجام میدیم. دبیر خصوصی میفرستیم به منازل دانش آموزان بی بضاعت بدون هزینه و خیلی کارای دیگه که واقعا به نفع خود کانون بود.

  بعد از یه سال دوندگی تازه فهمیدیم چقدر ساده بودیم ما! تازه فهمیدیم اعطای نمایندگی بر اساس شایستگی، لیاقت، کاردانی، دلسوزی برای بچه های مردم، پشتکار و شایستگی نیست! تازه فهمیدیم باید از نزدیکان و خویشاوندان یکی از مدیران این کانون تو تهران باشی یا پارتی و آشنای کلفتی داشته باشی، حتی اگه هیچ کدوم از صفاتی رو که اسم بردم نداشته باشی .

بارین رئوف

 

پیک نت- خواننده عزیز! بخش اندکی از نامه مفصل شما را منتشر کردیم. ما پیوسته پرهیز داریم از این نوع پیام های یکسویه و به همین دلیل سعی کردیم چند نکته گرهی را از نامه شما استخراج کرده و منتشر کنیم. بویژه که گله کرده اید که چند بار این نامه را نوشته و ما منتشر نکرده ایم.

 

پیک نت 16 آذر

 
 

اشتراک گذاری: