ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگوی اکبر ترکان با "جماران"

بابک زنجانی یک حلقه

از زنجیر مافیای غارت است! 
 
 
 
 

 

اکبر ترکان مشاورعالی رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در گفتگو با سایت جماران گفت:

سال‌ها (در دولت خاتمی که وزیر اطلاعاتش علی یونسی بود) کوشش شد که نظام تجارت خارجی ایران از فساد دلالی پاک شود. نمی‌خواهم بگویم کشور در این راه موفق شد، اما تمام تلاش وزیر اطلاعات و نهادهای نظارتی این بود که شبکه دلالی از بین برود. وقتی تحریم‌ها تصویب و اجرایی شد(دوران احمدی نژاد) دعوت کردند تا این شبکه‌ها دوباره دایر شود، زیرا برای فروش نفت و تحصیل درآمد‌ها باید دلال‌ها می‌آمدند و لذا کثیف ‌ترین و آلوده‌ترین جریان تجاری در اقتصاد ایران تقویت شد. دلال‌ها برای خرید، فروش نفت، جابه‌جایی پول و حمل و نقل کالا آماده شدند. چون ارتباط مستقیم خرید، گشایش اعتبار و حمل و نقل تحت تأثیر قرار گرفته بود. یعنی دلالانی که وزارت اطلاعات و دستگاههای نظارتی به دنبال نابودی آن‌ها بودند، مشروعیت پیدا کردند و در جریان معاملات قرار گرفتند که فساد آن غیر قابل محاسبه است.

بابک زنجانی یک فرد نیست، یک جریان است. مگر به قول آقای زنگنه ممکن است میلیارد‌ها دلار نفت خام را تحویل یک آدم یک لا قبا بدهند؟ این یک زنجیره‌ای است که از داخل کشور ما شروع می‌شود و تا خارج امتداد می‌یاید. این زنجیره کشف نشده است. یعنی فردی به نام بابک زنجانی همه چیز نیست. شاید دستگاههای اطلاعاتی – امنیتی ما بیشترین کوشش خود را می‌کنند تا مبادا آن زنجیره‌ای که بابک زنجانی به آن وصل است، او را در زندان نزند. زیرا ما یک نقطه از این زنجیره را داریم و اگر آن‌ها این یک نقطه را بزنند، همه زنجیره گم و گور شده و باعث می‌شود دیگر به جایی دسترسی نداشته باشیم و پولمان گم و گور شود. این حلقه‌های زنجیره به هم متصل است. مگر می‌شود ۲/۶ میلیارد دلار به یک فرد یک لاقبا داده شود.

حتی بعد از رفع تحریم‌ها سال‌ها طول می‌کشد دانه دانه شبکه‌های دلالی را کشف و جراحی کنیم و از داخل سیستم کشور بیرون بکشیم، زیرا این شبکه‌ها در تمام سیستم کشور نفوذ کرده و همه جا را نجس کرده‌اند.

پیک نت 23 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: