ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار روحانیون خط امام با رفسنجانی

رهبری به یک جناح اختصاص ندارد

برای انتخابات خبرگان نامزد شوید 
 
 
 
 

 

اعضای شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، که عمدتا شاگرد و یا مقلد آیت الله خمینی بوده اند، روز گذاشته با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. این مجمع در برابر تشکیلات حکومتی حوزه علمیه قم است که آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان رئیس حکومتی آنست.

در این دیدار هاشمی مسئله انتخابات اسفند ماه را مطرح کرد که ظاهرا دیدار نیز با همین هدف انجام شده بود. هاشمی گفت: انتخابات اسفند ماه اثبات این حقیقت به جهان است که علی‌رغم بعضی ادعاها، انتخاب هر مسئولی، حتی رهبری در ایران اسلامی، منبعث از رأی مردم است. از ابتدای شکل‌گیری ساختار نظام در جریان امور بوده‌ام. ساختار نظام و قانون اساسی ما که در زمان خود براساس واقعیت‌ها و با لحاظ دورنماها تدوین شده است، دارای احکام و قوانین مترقی و تأمین‌کننده حقوق اساسی اجتماعی و فردی مردم به عنوان حق شهروندی و همچنین تأکید بر اهمیت و جایگاه انتخابات است.

شأن و جایگاه رهبری نظام، فراتر از سلیقه‌های سیاسی جناح‌هاست و یکی از خطرناک‌ترین حربه‌های دوستان نادان و دشمنان دانا و مخالفان نظام، پایین آوردن جایگاه رهبری در سطح یک جناح، گروه و یا حزب خاص است و متأسفانه برخی دانسته یا نادانسته این روزها اهداف خود را با الفاظ و کلماتی ظاهرالصلاح دنبال می‌کنند. این اهمیت ایجاب می‌کند که هر شخصیت صاحب فکر و اندیشه‌ای که دارای قابلیت و توانایی حضور در این مجالس را براساس معیارهای اسلامی و در چارچوب خانواده نظام است، براساس وظیفه قانونی و شرعی به عنوان نامزد شرکت کند.

 

در آغاز این دیدار، آیت‌الله حسین موسوی تبریزی، دادستان عمومی و انقلاب در زمان ایت الله خمینی گفت: ما شاهد بودیم امام راحل کاملاً به شما اعتماد و اطمینان داشتند، امروز مردم و نخبگان علمی و حوزوی انتظار دارند که علی‌رغم ناملایمات، همچنان صبورانه در صحنه باشید.

پیک نت 24 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: