ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

قوانین خود ساخته مردم

برای رانندگی در تهران

 
 
 
 
 

 

وقتی غریبه‌ای وارد تهران می‌شود، کنار آمدن با اتومبیل های درحال حرکت در خیابانها برایش آسان نیست. شگفتی و ترس خارجی ها از دیدن ترافیک تهران قابل توصیف نیست. باور نمی‌کنند چطور این همه ماشین با اندکی فاصله درهم و برهم حرکت می‌کنند و تصادفی رخ نمی‌دهد.

بر اساس قانون نانوشته رانندگی در تهران، باید سرعت عمل بالایی داشته باشید، پشت چراغ قرمز یک ثانیه هم تعلل نکنید، پی‌درپی برای راننده جلویی بوق بزنید تا لحظه‌ای درنگ نکند و حتماً باید از همه فرصت‌ها برای پیچیدن جلوی بقیه ماشین‌ها و پیشی گرفتن از آن‌ها استفاده کنید. راهنما زدن وقت شما را می‌گیرد، سریع و بدون زدن راهنما تغییر مسیر بدهید. وقتی عجله دارید، مسیر یکطرفه و ورود ممنوع معنی ندارد. موتور برای مواقع ضروری است، اگر خودتان شخصاً قوانین را زیرپا نمی‌گذارید، وقتی خیلی عجله دارید، موتور بگیرید و از راننده آن بخواهید همه قوانین را به خاطر شما زیرپا بگذارد.

اینها بخشی از قوانین رانندگی در تهران است.

گذشته از این، همانطور که در خیابان‌های شهر هنوز مردانی هستند که برای زنان پیاده مزاحمت ایجاد می‌کنند، مردان راننده‌ای هم هستند که از هر فرصتی برای آزار زنان راننده استفاده می‌کنند. برای آنها پیچیدن با سرعت جلوی ماشین خانم‌ها کار لذت‌ بخشی است، به نظر آنها برای رد شدن از تقاطعی که چراغ قرمز ندارد، احتیاط لازم نیست و برای همین احتیاط زنان برای عبور را مسخره می‌کنند، چراغ و بوق زدن پشت سر خانمِ راننده هم برای اینها ابزاری است که راننده خانم را با سرعت پایینش از سر راه بر دارند و تندتر برانند.

بر اساس آمار پلیس، زنان به رعایت قانون در رانندگی مقیدتر هستند، آرامش بیشتری دارند و آمار تخلفات و تصادفات از سوی آن‌ها خیلی کمتر است. اما رانندگی کردن آن‌ها همیشه زیر سئوال است و رانندگان مرد زیادی هستند که فکر می‌کنند زنان با احتیاط کردن، رعایت قانون یا احترام به عابران پیاده حق دیگران را می‌دزدند و خودشان را به کاری مردانه تحمیل می‌کنند. (بخشی از گزارشی که ایسنا منتشر کرده)

پیک نت 24 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: