ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مطهری در ارتباط با بازداشت دبیر کانون صنفی معلمان

فعالان سیاسی، اگر حرفشان را بزنند

بهتر است تا حرکات زیر زمینی بکنند 
 
 
 
 

 

بدنبال بازداشت و زندانی شدن دبیر کانون صنفی معلمان ایران، خبرگزاری ایلنا که عمدتا اخبار اجتماعی را منتشر می کند در همین زمینه با علی مطهری نماینده مجلس گفتگوی کوتاهی انجام داد. مطهری دراین ارتباط گفت:

من این موضوع را پیگیری کردم. ایشان محکومیت قبلی داشته و ظاهرا آن را به اجرا گذاشته اند و البته من درباره رسیدگی به این موضوع (بازداشت فعالان صنفی) به رئیس قوه قضاییه پیغام دادم و نتیجه بستگی به نوع رفتار قوه قضاییه دارد.

از وزارت اطلاعات سوال کردم، گفتند؛ در این قضیه دخالتی نداشته‌ایم و قوه قضاییه اقدام کرده است. اگر این فعالان حرف هایشان را بزنند، بهتر از این است که خواسته‌هایشان امکان بروز پیدا نکند و این امر منشا اقدامات پنهانی شود.

در مورد افراد نمی‌توانم اظهار نظر کنم، اما به طور کلی قانون اساسی حق اعتراض را به رسمیت شناخته است و ما نباید سختگیر باشیم. البته اگر کسانی بخواهند نظم عمومی را به هم بزنند طبیعی است که هر حکومتی مانع خواهد شد.

در ارتباط با بازداشت‌هایی که جنبه سیاسی و امنیتی پیدا می‌کند، باید با مقامات امنیتی و قضایی صحبت شود. پیشنهاد من این است که در این گونه موارد مجلس بهترین پناهگاه است و باید ورود کند.

متاسفانه مجلس ما اساسا وارد این گونه مسائل نمی‌شود و این یک نقطه ضعف برای مجلس است. به نظر من مثلا کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون امنیت ملی می‌توانند وارد شوند و گروه تحقیق ارسال کنند و این مشکل را حل و فصل کنند.

پیک نت 14 تیر

 
 

اشتراک گذاری: