ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

فرمانده سابق نیروی انتظامی

از بازداشت یا حصر خانگی

تا ظهور در صدا و سیما! 
 
 
 
 

 

روزنامه قانون نوشت: ماجرای سردار احمدی مقدم (فرمانده سابق نیروی انتظامی) در ارتباط با پرونده فساد اقتصادی در بنیاد تعاون ناجا در ماه‌های پایانی دوران فرماندهی وی بر ناجا، سر زبانهاست. از زمانی که این پرونده رسانه‌ای شد، حواشی با خود به همراه داشت. از خبر بازداشت و حصر خانگی احمدی مقدم تا بازداشت پسر و داماد وی.

البته این اولین بار نیست که نام احمدی مقدم در رابطه با پرونده فسادی رسانه‌ای می‌شود زیرا در پرونده فروش نفت توسط نیروی انتظامی و عدم واریز پول به حساب شرکت نفت نیز نام نیروی تحت فرماندهی او محل بحث و اعتراض قرار گرفت. احمدی مقدم هم در آن زمان با گلایه از قرار گرفتن نام نیروی انتظامی در کنار نام مفسدان اقتصادی، گفته بود که حدود یک سال پیش دکتر احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهور وقت جلسه‌ای را برگزار کردند و کسری اعتبار در قالب فروش یک محموله نفتی به ناجا واگذار شد و محموله نیز فروش رفت و در قالب 11 درصد کسری اعتبار تامین شد.

 

این سخنان احمدی مقدم نشان از مجوز دولت قبل برای فروش نفت و تصاحب عایدات این فروش برای نیروی انتظامی داشت.

بهرحال طی هفته‌های ماه اخیر خبر بازداشت احمدی مقدم توجه‌ها را به خود جلب کرد تا اینکه سخنگوی دستگاه قضائیه خبر بازداشت فرمانده سابق ناجا و پسر او را تکذیب کرد. اما این فرمانده سابق در اقدامی عجیب در یک برنامه تلویزیونی برای دفاع از خود مدعی شد برای عدم پیگیری پرونده فساد اقتصادی در بنیاد تعاون ناجا نه تنها تهدید شده است بلکه صاحبان قدرت پشت پرده این پرونده روند قضایی را نیز تغییر داده‌اند و با پول، قاضی پرونده را نیز تغییر داده‌اند.

 

فارغ از صحت و سقم گفته این فرمانده سابق ناجا، انگیزه وی برای بیان این سخنان دارای اهمیت بسیاری است زیرا احمدی مقدم بهتر از هر شخصی می‌داند با سخنان خود از طرفی وضعیت امنیتی در کشور و از سویی دیگر عدالت دستگاه قضا را در معرض پرسش قرار داده است، زیرا وقتی فرمانده ناجا برای برخورد با تخلفات و مفاسد امنیت نداشته باشد و قضات دستگاه قضا با پول خرید و فروش شوند، دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد. اگر فرمانده ناجا پشت درهای بسته مافیای مفسدان اقتصادی رها شده است چه بر سر مردم عادی خواهد آمد؟

دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد:

 اول- اینکه احمدی مقدم برای نجات خود به فرافکنی دست زده است و به دنبال نجات خود از مخمصه فسادی که ممکن است گریبانش را بگیرد اینچنین به دستگاه قضا تاخته است.

دوم- ممکن است به راستی باند و گروهی از مفسدان اقتصادی چنان قدرتی داشته باشند که بتوانند فرمانده کل ناجا کشور یعنی مسئولی که در رأس برقراری امنیت در کشور است را تهدید کنند.

در هر دو حالت، آنچه از گفته های فرمانده سابق ناجا به ذهن مخاطب خطور می‌کند ناامیدی از برقراری عدالت و برخورد با مجرمان دانه درشت است.

پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: