ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

روحانی در خراسان

یک عده از مخالفان

عادت به کفن پوشیدن دارند! 
 
 
 
 

 

روحانی که به خراسان سفر کرده بود، روز گذشته (یکشنبه) در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران خراسان شمالی شرکت کرد و ازجمله گفت:

اگر مبنای کار بر خشونت، افراط و عدم تحمل یکدیگر قرار بگیرد، فضا برای کار، توسعه اقتصادی، توسعه علمی و رشد فرهنگی، مهیا نخواهد شد. اینکه گروهی با کاری یا مسئله‌ای مخالف باشند و کفن بپوشند و شعار بدهند، کار صحیحی نیست، بلکه باید حتی مخالفت خود را نیز از راه قانونی و مسیر صحیح بیان کرد.

برای اینکه موفق شویم، باید فضای اعتدالی در کشور محقق شود تا سرمایه ‌گذاران برای حضور در کشور از یکدیگر سبقت بگیرند و آن وقت است که کالا و خدمات بهتر و ارزان‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در غیر این صورت اگر شما مجبور باشید که برای خرید کالای خارجی فقط به یک کشور مراجعه کنید و آن کشور بداند که برای فروش کالا و خدمات به شما امکان منحصر به فرد دارد، آن وقت شرایط خودش را به شما تحمیل می‌کند.

باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، و نباید آنها را از مردم پنهان کنیم. گاهی که ما برخی واقعیت ها را به مردم می گوییم، بعضی‌ها می‌گویند که چرا روحیه مردم را پایین‌ می‌آورید؟ اما این پایین آوردن روحیه مردم نیست و مردم باید از واقعیت‌ها مطلع باشند تا با هم از مشکلات عبور کنیم.

این دولت کمترین اتکاء را به درآمدهای نفتی دارد و بودجه سال ۹۴ غیرنفتی‌ترین بودجه کشور تا به حال است. هنوز کشور متأثر از شرایط تحریم است و بالاخره تحریم‌ها برقرار است و مذاکرات به نتیجه نهایی نرسیده است. پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات بانک‌ها که ربطی به مسایل بین‌المللی و خارجی ندارد را می توانیم خودمان در داخل کشور حل و فصل کنیم.

دولت مذاکرات را ادامه خواهد داد اما صرف نظر از مذاکرات، امروز شرایط مطلوبی در کشور داریم و رغبت بیشتر همسایگان برای همکاری بیشتر با ایران و تمایل شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در ایران، گواه درست بودن رویکرد اعتدال می‌باشد.

 

روحانی همچنین روز یکشنبه در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد گفت:

ما همه تلاش خود را بکار می‌گیریم تا با تحریم ظالمانه مقابله و مبارزه کنیم و در یک مذاکره ای که منطق بر آن حاکم باشد، منافع خود را پیش ببریم.

دولت برآمده از اراده مردم است و در تحقق وعده هایش به مردم مصمم است. مردم در انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ حماسه بزرگی را با حضور ۷۳ درصدی خودشان در پای صندوق آراء آفریدند.

پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: