ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه با محمد جواد ظریف

رئیس جمهور ترکیه

در تهران چه گفت و چه شنید؟ 
 
 
 
 

 

محمد جواد ظریف، پس از بازگشت رئیس جمهور ترکیه از تهران به کشورش، در مصاحبه با خبر آنلاین، فاش ساخت که کانون اصلی مذاکرات با اردوغان در تهران، حوادث یمن بوده است. ظریف گفت:

 آقای اردوغان دیدگاه‌های خود را که بعد از مشورت با آقای "محمد بن نایف" به آن رسیده بود در تهران مطرح کرد و ما هم طرح چهار ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران را در همان دیدار مطرح کردیم. ما معتقدیم پیش‌شرط گذاشتن در شرایط کنونی فقط به طولانی‌کردن بحران در منطقه منتج می‌شود. باید همه بدون پیش‌شرط در درجه اول آتش‌بس در یمن را بپذیرند و حملات را متوقف کنند و اجازه دهند کمک‌های انسانی راهی این سرزمین شود و با مذاکره به شکل‌گیری یک حکومت فراگیر کمک کنند. حکومت فراگیری که حتما هم باید با تمام کشورهای منطقه رابطه خوبی داشته باشد. این راهکاری است که در نهایت به سود همه خواهد بود. یقین داشته باشید جنگ هر چه بیشتر ادامه پیدا کند و بمباران‌های هوایی استمرار داشته باشد، نه‌ تنها تاثیر نظامی روی زمین نخواهد داشت، بلکه تنها تاثیرش ایجاد نفرت نسبت به کسانی است که آنها را بمباران می‌کنند.

درباره اظهارات تند اردوغان پیش از سفر به تهران نیز ما دیگر بحثی در این زمینه نداشتیم. در عالم سیاست یک صحبتی شد و پاسخی هم گرفته شد. در تهران ما با آقای اردوغان در مورد بهبود وضع آینده منطقه صحبت کردیم و در عین حال چگونگی نقش‌آفرینی ایران، ترکیه و سایر کشورها به عنوان بازیگران موثر در جهان اسلام را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم.

پیک نت  27 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: