ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم از فرو ریختن آن می ترسند

سقوط سرقفلی ها در ساختمان

آلومینیوم، از بیم فرو ریختن آن

 
 
 
 

 

بعد از فرو ریختن فاجعه بار ساختمان پلاسکو، حالا مردم و کسبه ساختمان آلومینيوم نگران تکرار حادثه دراین ساختمان هستند. این ساختمان نیز در نزدیکی ساختمان پلاسکو قرار دارد و با آن که بدلیل بسته بودن خیابان های اطراف و بازنگشتن حالت عادی به منطقه، معلوم نیست تا چه حد از مراجعه مردم به ساختمان آلومینیوم کاسته خواهد شد، اما حجره داران و مغازه داران این ساختمان میدانند که دیگر از شلوغی و لبریز شدن ساختمان ازمردم و مشتری خبری نخواهد شد.

ساختمان "آلومینیوم" مرکز فروش عمده لوازم خانگی، قطعات و لوازم یدکی این صنعت است. این ساختمان نیز ۱۳ طبقه است و اسکلت آن فلزی است. ساختمان آلومینیوم نیز در سال ۱۳۴۳ خورشیدی گشایش یافت و در زمان خود سومین بنای بلند مرتبه تهران بوده که آسانسور داشت.

مالک ساختمان آلومینیوم نیز حبیب‌الله اِلقانیان بود که بلافاصله پس از انقلاب دستگیر و تیرباران شد.

القانیان مالک کارخانجات صنایع پروفیل آلومینیوم ایران و نيز از مبتکرترین سرمایه داران تجاری ایران بود که تجار بازار سنتی ایران بدلیل رقابتی که با او داشتند و دراین رقابت نیز ناتوان، تشنه به خونش بودند. آنها پس از انقلاب به قدرت حکومتی دست یافتند. در دو دهه اخیر ساختمان آلومینیوم بتدریج تبدیل به مرکزی برای تعمیرساعت، موسسات کوچک، فروشگاه‌های لوازم صوتی و تصویری، ساعت فروشی و لوازم خانگی شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: