منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار شهرستان ها

 

آیت الله مرتضی مقتدائی اصفهانی است و عضو مجلس خبرگان و رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم. یک مدتی هم رئیس دیوانعالی کشور و دادستان کل کشور بوده است.

همه این سمت های ایشان را نوشتیم تا اشاره به بخشی از سخنرانی اخیر وی در جشنواره هنر آسمانی که در قم برگزار شد بکنیم. ایشان در این جشنواره گفته است: طلاب باید هنرهای دینی را بیاموزند. ورود هنر به حوزه اقدام بسیار مهمی است و خوشبختانه طلاب هنرمند نیز استقبال خوبی از این موضوع داشته‌اند. یکی از هنرهای آسمانی اینست که مردم در عمل احکام را از ما بیاموزند.

اگر گفته ایشان ملاک باشد، بزرگترین هنرمندان امثال آیت الله جنتی و آیت الله مصباح یزدی و امام جمعه های سراسر کشورند که هر جمعه هنر از دهانشان بیرون می آید و پشت میکرفن هنرنمائی می کنند تا احکام را مردم بیاموزند. شاید هنرهای دیگری هم داشته باشند که مردم خبر ندارند و لابد به خواص آن هنرها را نشان میدهند. طلاب هم باید "به دست خاله نگاه کرده و غربال کنند مثل خاله". یعنی یاد بگیرند که هنر را از آسمان بیاورند پائین و بعد که جانشین امثال جنتی شدند آن را به مردم نشان بدهند.

ضمنا در پایان این جشنواره جوایزی هم به چند طلبه هنرمند داده شد که البته اعلام نشد هنرشان چه بوده است. سالن جشنواره هم پر و خالی شد از روحانیون و سخنرانی های خطبه گونه!

 

 

یک متر برف در آمل!

http://www.asriran.com/fa/news/521337

حادثه سازان موتور سوار در یزد

http://www.isna.ir/news/95111409976

جابجایی مسافران گرفتار در کولاک

http://www.asriran.com/fa/news/521424

سرمایه گذاری فرانسوی ها در فرودگاه مشهد

http://www.khabaronline.ir/detail/631969/Economy/industry

جزئیات کشف جسد 2 متری در «چیاسبز»

http://www.mehrnews.com/news/3894941

مقتدایی: طلاب هنرهای دینی را بیاموزند

http://www.mehrnews.com/news/3895124


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: