ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مثلث استراتژیک

ایران- روسیه- چین

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

سایت خبری- تحلیلی "روسیه امروز" مصاحبه تلویزیونی "پرس تی.وی" با "پای ئین" دانشمند آمریکایی در رشته  اقتصاد را منتشر کرد.

"پای ئین" اقتصاددان دراین مصاحبه می گوید: سال های متوالی، ایالات متحده آمریکا همواره سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کُن" را به عنون یک اصل اساسی در برخورد با دیگر کشورها ملاک عمل خود قرار داده است. اخیرا نیز در نظر دارد تا بین روسیه، چین و ایران جدایی ایجاد کند.

"دولت ترامپ طرح "ریچارد نیکسون" برای جلوگیری از نزدیکی ایران به دولت های چین و روسیه (اتحاد شوروی وقت .م) را می خواهد پیش ببرد.

در همین رابطه اخیرا معاون وزارت امور خارجه روسیه "ریباکوف" در رابطه با سیاست های اخیر دولت ترامپ اعلام کرد: "دست ها از ایران کوتاه!. همکاری دولت های روسیه و ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و طرح " تفرقه بیانداز و حکومت کُن" کیسینجر نمی تواند خللی در روابط دو کشور ایجاد کند".

وزیر امور خارجه روسیه "سرگئی لاورف" نیز چندی پیش اعلام کرد: " واشنگتن و نو محافظه کاران- حتی واقع گرا ها، باید با برداشتن یک گام به عقب رویدادهای گذشته را مورد باز بینی واقع بینانه قرار دهند".

این موضوع که ایران پایگاه هوائی - نظامی خود در همدان را در اختیار بمب افکن های نیروی هوایی روسیه برای پرواز به سمت سوریه و بمباران مواضع تروریست ها قرار داد،نشان از یک برنامه استراتژیک طولانی مدت دارد. این وحدت راهبردی پیامی است برای سوریه، ترکیه، جمهوری خلق چین و حتی برای ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی، قطر، اسرائیل و سازمان نظامی ناتو.

آنچنان که معلوم است، در روسیه و چین تحریم ها علیه خزانه داری آمریکا به پیش برده می شود. این دو کشور در زمینه پایان دادن به سلطه 44 ساله دلارهای نفتی آمریکا همکاری میکنند و با برنامه توسعه فروش نفت و گاز ارزش طلا، یوآن و روبل را تقویت می کنند. علاوه بر آن، با بی اعتباری اوراق قرضه، تهران و مسکو در یک همکاری مشترک همه جانبه، برنامه قرار داد ساخت و کشیدن خطوط لوله های نفت و گاز را پیش خواهند برد.

https://russian.rt.com/inotv/2017-02-12/Press-TV-SSHA-dobivayutsya-raskola


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: