ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

 

هاشمی در دیدار روز گذشته

700 تا 800 میلیارد دلار

در آمد نفتی را به باد دادند

 
 

هاشمی رفسنجانی، روز گذشته با گروهی از دانشگاهیان کهکیلویه و جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی در شبکه‌های اجتماعی استان‌های قم، مازندران و اصفهان دیدار کرد و درباره شرایط داخلی، منطقه‌ای و جهانی در زمان استقرار دولت یازدهم گفت:

به یاد آورید ملاحظات و محدودیت‌های دولت به هنگام معرفی اعضای کابینه را که چگونه گروهی در مجلس و رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری، علیه افراد معرفی شده به عنوان وزراء کابینه رئیس جمهور منتخب، سمپاشی و منفی بافی می‌کردند که نتیجه آن محروم ماندن مردم و جامعه از توانایی‌های مدیریتی بسیاری از آنان است.

کسانی که انتقادات غیرمنصفانه درباره برجام دارند، خوب است شرایط کشور را در افزایش روز افزون دامنه‌های تحریم به یاد آورند که کشتی‌های ما را به بنادر دنیا راه نمی‌دادند، کشتی‌های کشورهای دیگر به بنادر ما نمی‌آمدند، هواپیماهای ما در پروازهای بین‌المللی برای تأمین سوخت مشکل داشتند و تحریم همه‌ جانبه نفت که مجبور بودیم به جای پول نفت که حق مردم ایران بود، کالاهای بی‌کیفیت و بنجل را از کشورهای مختلف تهیه کنیم.

در یک مقطع هشت ساله در دولت گذشته، علی رغم درآمدهای فراوان نفتی، کشور دچار وضعیتی شده بود که کارشناسان مستنداً می‌گفتند و هنوز هم می‌گویند که آوار برداری خرابی‌های همه جانبه، خیلی از وقت کشور را می‌گیرد. آدم تعجب می‌کند، چگونه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را به باد دادند!  کسانی که امروز این همه دروغ‌های سیاسی و بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها، توهین‌ها را در رسانه ملی و دیگر تریبون‌های رسمی می‌گویند، در محکمه‌ جامعه به افکار عمومی پاسخ دهند که درآمدهای بی‌نظیر آن سال‌ها را چکار کردند؟ برای دروغ‌های سالانه دو میلیون شغل، اکثر طرح‌های زیربنایی را نیمه کاره رها کردند و با دستورات کتبی و شفاهی به وزرا، استانداران و فرمانداران، افراد بسیاری را بدون کارشناسی‌های لازم استخدام و بر سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها تحمیل کردند.

من آقای روحانی را از گذشته‌های دور می‌شناسم و می‌دانم حرف‌های ایشان اعتقادی است و برای وعده‌هایی که داده بود و می‌دهد، برنامه داشت و دارد، اما می‌دانید که چگونه کارشکنی می‌کنند.

تیم رسانه‌ای دولت مناسب پاسخگویی به شبهات این همه کینه‌ورزی‌ها نیست، اما سرمایه اصلی این دولت، آگاهی عمیق جامعه، بویژه جوانان است که نمی‌گذارند سرنوشت کشور به دست کسانی باشد که تجربه‌های تلخ مدیریت و مسؤولیت‌های آنها در مجلس و دولت را داریم.

در خصوص مذاکره با آمریکا که دستاویز بعضی‌ها برای تخریب چهره‌ی دولت در جامعه  شده، باید بدانید که قبل از دولت روحانی  گروهی از کارشناسان با اجازه رهبری و با وساطت سلطان قابوس در عمان، با آمریکایی‌ها درباره مسایل هسته‌ای مذاکره کرده‌ بودند.

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 دی

 
 

اشتراک گذاری: