ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وعده تحقق نیافته یکسال پیش رهبر

اطلاعات سپاه پاسدران

پشت جبهه بابک رنجانی است

 
 
 
 

 

«بابک زنجانی از طریق خواهرش «بهارک زنجانی» و یکی از وکلا، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به مقامات قضایی مرتبط با پرونده‌ خود رشوه داده است. این مبلغ کلان ابتدا قرار بود برای آزادی بابک زنجانی پرداخت شود، اما با طی مراحل قضایی پرونده و اصرار دولت برای بازگرداندن ۳ میلیارد دلار اموال بیت‌المال و پول نفت کشور، این آزادی منتفی و قرار شد پرونده در اختیار ضابط قضایی خاص (سپاه پاسداران) قرار گیرد. «ابوالقاسم صلواتی» رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به عنوان قاضی پرونده بابک زنجانی، چندین ملک گران ‌قیمت و مقادیر معتنابهی پول از طریق واسطه خود «احمدرضا محمد ولی الیگودرزی» دریافت کرد که یک ملک گران‌بهای چند طبقه در میدان آرژانتین تهران نیز جزو این اموال بوده است. پس از اطلاع حفاظت اطلاعات قوه‌ قضاییه از این موضوع و فسادهای مالی متعدد ابوالقاسم صلواتی در سایر پرونده‌های سیاسی، موضوع از طریق برخی منابع به طور مخفیانه به اطلاع دولت رسید. در پی آن سال گذشته یکی از مقامات ارشد دولتی طی ملاقاتی خصوصی با رهبری جمهوری اسلامی اظهار کرد: «۳ میلیارد دلار از اموال بیت‌المال و دولت، نزد بابک زنجانی است و به دلیل مقاومت قوه‌ قضاییه و دریافت رشوه ۴۰۰ میلیارد تومانی توسط مسئولین ارشد این قوه، مقامات قضایی پرونده را به وزارت اطلاعات نمی‌سپارند تا پول بیت‌المال به دولت بازگردانده شود.

 سپاه پاسداران بابک زنجانی را در اختیار گرفته و او را برای تحقیقات به وزارت اطلاعات نمی‌سپارد تا دولت در جریان جزییات این پرونده قرار گیرد.

آقا خامنه‌ای در پاسخ می گوید: «می‌گویم شما و دولت را در جریان جزییات پرونده زنجانی قرار دهند.»

از آن ملاقات و وعده یک‌ سال گذشته  اما هنوز هیچ تماسی از جانب سازمان اطلاعات سپاه برای در اختیار گذاردن جزییات پرونده بابک زنجانی به وزارت اطلاعات گرفته نشده است.

(بابک زنجانی ارتباطاتی خاص با «حیدر مصلحی عراقی» آخرین وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد و «یزدی» معاون وقت او داشته است.

همه آنها و شماری از فرماندهان سپاه دست در دست هم در کمیسیون مقابله با تحریم‌ها در دولت احمدی‌نژاد، «پولشویی» از طریق «بانک انصار» را سازمان دادند. (عکس حسین طائب رئیس اطلاعات سپاه که دو هفته پیش سردار نجات را علی خامنه ای بعنوان جانشین این نهاد مهم در سپاه پاسداران نشاند.)

بخشی از گزارش آمدنیوز Amadnews


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 دی

 
 

اشتراک گذاری: