ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

میرحسین موسوی:

مردم انقلاب کردند

تا هیچ پست و مقامی ابدی نباشد!

 
 
 
 
 

بخش هائی از مصاحبه با میرحسین موسوی، پس از دستور یورش به مطبوعات توسط رهبر جمهوری اسلامی در سال دوم ریاست جمهوری محمد خاتمی:

«در تمام دنیا سعی می کنند از نشاطی که مردم به هنگام شرکت در انتخابات پیدا می کنند ابزاری برای وحدت ملی و حل مشکلات خود بسازند، اما متاسفانه در کشور ما بعد از آن حضور گسترده مردم و انتخابات عالی و بی مسئله (انتخابات دوم خرداد 76) شیوه عمل به شکلی بوده است که نه تنها آن شور و نشاط را از بین برده، بلکه فضای کشور را پر از تنش و بدبینی کرده است. این روش همیشه به ضرر اسلام و روحانیت تمام شده است و این بار نیز چنین است. شما نگاه کنید کاری که در تمام دنیا چند روزه تمام می کنند و جشن می گیرند (انتخابات مجلس ششم) دو ماه و نیم طول کشیده. ببینید در مورد تهران چند بار آقایان نظر خود را تغییر داده اند و تنها در روزهای اخیر در عرض چند ساعت نظریات متفاوتی از طرف شورای نگهبان و مراجع مربوط به آنها در مورد انتخابات تهران اعلام گردیده است.

بنده نمی دانم دوستان و برداران در شورای نگهبان متوجه هستند که این دست و آن دست کردن آرای سه میلیون نفر اهال پایتخت چه نتایجی دارد؟ (با همین جابجائی آراء شورای نگهبان علیرضا رجائی را از لیست منتخبان تهران حذف کرد و حداد عادل را به زور به مجلس ششم فرستاد)

ظاهرا یک عده که هنوز به ضرورت احترام به آرای مردم در جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند و به قضاوت خود و اطرافیان و همفکران خود بیش از عقل جمعی و نظرات عمومی اهمیت میدهند. مردم ما انقلاب کردند که مسئولیت و حاکمیت و پست ها برای هیچ جناحی و فردی دائمی نباشد. باید اصالت را به حفظ اصول و ارکان نظام بدهیم نه حفظ اشخاص و جناح ها. نباید تصور کرد که بقای نظام و اصول در گرو آنست که فکر بنده و شما در این مملکت حاکم باشد. ما باید خود را کوچکتر از آن بدانیم که فکر کنیم اگر ما نباشیم و یا دوستان ما نباشند یعنی نابودی انقلاب و یا کشور.

توقیف فله ای روزنامه ها نشان میدهد که اصل موضوع برخورد با نفوذی ها و یا ضد انقلاب نیست بلکه ایجاد محدودیت اطلاع رسانی برای جناح رقیب است. ولی باید بدانیم که این شیوه عمل اثر معکوس دارد. نظر سنجی کنید و ببینید چند در صد مردم با اطلاعیه های قوه قضانیه قانع شده اند.

این روش ضریب امنیتی کشور را کاهش میدهد و دامنه نفوذ شایعات و شبنامه ها را گسترش میدهد. بنده مخالف آن نیستم که اگر روزنامه ای غیر قانونی عمل کرده در حدود قانون با آن برخورد شود و یا اگر خائنی و مزدوری در این رسانه ها نفوذ کرده تصفیه شود، ولی اقدام بی سابقه قلع و قمع وسیع روزنامه ها از یک جناح این اندیشه را در ملت ما بوجود آورده که اغراضی سیاسی ممکن است باعث این اقدام شده باشد. ما همه می آئیم و می رویم و انشان الله نظام و انقلاب باقی می ماند. در مقابل تاریخ طولانی چند هزار ساله این مملکت و عظمت انقلاب برد و باخت افراد و یا این جناح و آن جناح اهمیت ندارد.

--------------------------

شیخ محمد یزدی که در انتخابات مجلس خبرگان در اسفند ماه گذشته از سوی مردم طرد شد و رهبر او را سرمایه ای دانست که نباید طرد می شد، پس از قلع و قمع مطبوعات در دوران ریاستش بر قوه قضائیه، رئیس حکومتی حوزه علمیه قم شد و حتی با فشار بیت رهبری رئیس مجلس خبرگان نیز شد. او که در آستانه انتخابات 84 در موقعیت عضو شورای نگهبان اطلاعیه حمایت از احمدی نژاد صادر کرد خود از متهمین به کودتای انتخاباتی سال 88 است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: