ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حضور 16 آذری روحانی در دانشگاه تهران

فضای واقعی دانشگاه

همان فضای دوران خاتمی است

 
 
 
 

در جریان حضور حسن روحانی در مراسم سنتی 16 آذر در دانشگاه تهران، چند تن از دانشجویان بسیجی حرف های کیهان و دلواپسان خارج از دانشگاه علیه دولت را تکرار کردند که با سکوت و لبخند روحانی و اعتراض اکثریت حاضر در جلسه روبرو شد. در ادامه نمایندگان دیگر دانشجویان در نفی سخنان دانشجویان بسیجی خطاب به روحانی گفتند:

سلام بر شما که سایه شوم جنگ و تحریم را از سر ملت ایران برداشتید. ما خواهان برداشته شدن سایه فضای امنیتی از دانشگاه‌ها و همچنین رفع حصر هستیم.

دانشجویانی شعار مرگ بر‌ فتنه‌گر سر دادند و اکثریت دانشجویان نیز با شعار درود بر خاتمی و سلام بر موسوی وی را حمایت کردند.

این دانشجو افزود: می‌گویند رفع حصر در اختیار شما نیست. امنیت دانشگاه که در اختیار شماست؛ دیگران مانع از سخنرانی‌ها می‌شوند و برای دانشجویان پرونده ‌سازی کرده و آنها را احضار می‌کنند.

به جای برخورد سلیقگی با فساد، باید با فساد سیستمی و سازمان‌یافته برخورد جدی کرد.

انتخابات خرداد 92 یک نه بزرگ به افراط و تندروی بود.

به اتحادیه‌های دانشجویی مجوز داده نمی‌شود. برای عدم انتشار پیام 16 آذر سید محمد خاتمی بر ما فشار می آورند.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه نیز در سخنان خود گفت: کشور را در حال سقوط تحویل گرفتید و نجات دادید. کم ‌لطفی است دستاوردهای بین‌المللی را نادیده بگیریم. سایه فشارهای امنیتی را از سر دانشگاه بردارید. عمل نکردن به بخشی از وعده های شما طرفدارانتان را دلسرد کرده است، لااقل شفاف بگویید چرا نمی‌توانید.

در پایان سؤالات و اظهارنظرهای دانشجویان، کلیپی حاوی صدای شجریان، تصاویر آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر علی شریعتی پخش شد که دانشجویان با تشویق‌های مکرر نسبت به این تصاویر ابراز احساسات کردند. پخش تصاویر تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ای نیز با تشویق دانشجویان همراه شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: